Met 10 beurshallen, variërend van groot tot klein, kan je vrijwel elke beurs bij ons hosten. Onze Jaarbeurs hallen vind je in het beurs- en congresgebouw. De beurshallen kan je splitsen of combineren, dus hoeveel bezoekers je ook verwacht, er is van alles mogelijk.
Ga je een beurs organiseren waar je bijvoorbeeld ook sessiezalen voor nodig hebt? Dan zijn Media Plaza en Supernova perfect. Met toptechniek en een fantastische uitstraling, hoef je hier zelf nog weinig voor te doen.
Met verschillende beurshallen die je kunt combineren is er heel veel mogelijk. Van een kleine tot een grote beurs, we denken graag met je mee.
Jaarbeurs ligt náást Utrecht Centraal en is zowel met het OV als de auto goed te bereiken. Bovendien hebben we meer dan 3000 parkeerplekken.
Wil jij duurzaam een beurs organiseren? Duurzaamheid staat centraal in alles wat we doen. We zien duurzaamheid als een integraal programmaonderdeel van een evenement. We helpen je graag!
Wij begrijpen dat jij niet elke dag een beurs organiseert. Gelukkig weten wij er alles vanaf. En dus kan je ons inzetten als volwaardig team. Samen maken we jouw beurs succesvol.
Optioneel: Specificeer je resultaten nog wat verder met een zaalopstelling
Arena
Boardroom
Cabaret
Carre
Kring
Ronde tafel 8
Ronde tafel 10
School
Theater
U – vorm
Examen
Vergaderzalen
Media Plaza
Media Plaza
Media Plaza
Media Plaza
Media Plaza
Media Plaza
Vergaderzalen
Media Plaza
Media Plaza
Media Plaza
Media Plaza
Media Plaza
Media Plaza
Vergaderzalen
Media Plaza
Media Plaza
Beatrix Theater
Julianagebied
Julianagebied
Julianagebied
Julianagebied
Congreslocatie
Congreslocatie
Beatrix Theater
Vergaderzalen
Media Plaza
Vergaderzalen
Media Plaza
Beatrix Theater
Vergaderzalen
Media Plaza
Beatrix Theater
Congreslocatie
Congreslocatie
Julianagebied
Media Plaza
Beatrix Theater
Media Plaza
Congreslocatie
Beurslocatie
Beatrix Theater
Beatrix Theater
Beurslocatie
Beatrixgebouw
Beurslocatie
Beurslocatie
Beurslocatie
Beurslocatie
Beurslocatie
Beurslocatie
Beurslocatie
Beurslocatie
We helpen je graag. Kom langs voor een rondleiding!
Is je doelgroep gericht op mensen uit de hele wereld, maar verwacht je niet dat iedereen kan komen? Dan is een online beurs (of een hybride variant van je fysieke beurs) ook een optie. Denk dan aan:
Een beurs organiseren kan een spannende uitdaging zijn. Er vraagt namelijk een hoop tijd en energie. Maar pak je dit op de juiste manier aan, dan zullen je bezoekers er nog lang over napraten. Ga je een beurs organiseren? Hou dan dit stappenplan bij de hand.
Wat wil je uitdragen en wat wil je bereiken? Heb je een community die je wil inspireren of kies je meer voor een netwerkevent? Wil je voornamelijk informatie verspreiden of leads genereren? Bepaal wat je wil bereiken met de beurs en stel doelstellingen op.
Een beurs organiseren kost geld. Denk aan de locatie, techniek, catering, marketing, medewerkers. En, niet onbelangrijk: onvoorziene kosten. Bepaal eerst het budget, dan de rest.
Weet je hoeveel mensen er (ongeveer) komen? Dan weet je ook wat voor soort eventlocatie je nodig hebt. Als het de eerste keer is dat je een beurs organiseert, kies dan voor een locatie met veel ervaring in het hosten van events. Zo kan je vertrouwen op de expertise van een ander. Bij Jaarbeurs denken we bijvoorbeeld graag proactief met je mee, en kunnen we extra ondersteuning bieden bij het programma of de invulling van het event.
Er zijn zoveel zaken waar je aan moet denken. De kans is groot dat je wat over het hoofd ziet. Het regelen van de catering bijvoorbeeld. Of de reminders versturen naar de deelnemers. De entreekaarten. Een bedankje voor de sprekers. Oeps! Met een checklist hou je controle.
De marketing van een beurs is nog een ondergeschoven kindje. En dat terwijl het zo belangrijk is. Gebruik je socials, werk met een e-mailcampagne, verstuur persberichten en spit in je klantenbestand. Extra tip: neem je doelgroep mee in de organisatie van de beurs, zo hou je ze betrokken. Wat kunnen ze verwachten bijvoorbeeld? Neem previews op of laat sprekers alvast een tip je van de sluier lichten.
Als je de grote zaken geregeld hebt, dan is het tijd voor je draaiboek. Hierin zet je wanneer wat gebeurt en wie waarvoor verantwoordelijk is. Zorg dat je sowieso de 4 W’s erin hebt staan: Wanneer, Waar, Wat en Wie. Let op: vergeet niet de belangrijke namen en telefoonnummers voorin het draaiboek te vermelden. Zo heb je alles bij de hand.
Beurs voorbij? Schrijf direct op wat er goed ging en wat niet. Door goed en gedetailleerd te evalueren, voorkom je fouten bij de volgende keer. Bovendien helpt het je met de organisatie, want het scheelt met keuzes maken.