Productlancering
organiseren

Man in pak presenteert breed lachend.

Van idee tot impact: een succesvolle productlancering

Bij Jaarbeurs huur je niet zomaar een eventlocatie. Je krijgt namelijk ook ons team tot je beschikking. Een team dat er alles aan doet om jouw productlancering tot een succes te maken. We denken bijvoorbeeld proactief met je mee over de catering, aankleding en andere (programma)zaken. En het leuke bij Jaarbeurs: niks is te gek. Heb je een innovatief idee, wil je buiten de lijntjes kleuren of mensen echt van hun stoel blazen? Daar worden we enthousiast van. Vertel ons wat je nodig hebt, wij zorgen dat jouw lancering een succes wordt.

Waarom een productlancering organiseren bij Jaarbeurs?

Centraal gelegen

Jaarbeurs ligt direct naast Utrecht Centraal. Vanaf Schiphol Airport is het maar 30 minuten met de trein. Bovendien kunnen je gasten ook met de auto komen, want we hebben meer dan 3000 parkeerplaatsen.

Duurzame ambities

Bij Jaarbeurs zetten we ons elke dag in om keuzes te maken die zo min mogelijk impact hebben op het milieu. We lopen voorop met duurzame initiatieven, beperken onze afvalstromen en bekijken catering vanuit een groene bril.

Meer dan 100 jaar ervaring

We hebben meer dan 100 jaar ervaring in het organiseren en hosten van evenementen. Bovendien kunnen we je in contact brengen met andere partijen in deze branche. Zo zorgen we samen dat jouw productlancering een succes wordt.

Persoonlijke service

Met één vast aanspreekpunt, jouw account- én eventmanager, zorgen we dat jouw evenement van begin tot eind een succes wordt.

Onze eventzalen voor een succesvolle productlancering

Bij Jaarbeurs hebben we verschillende zalen die je flexibel kunt inrichten. Ze zijn daardoor zeer geschikt voor een productlancering. Denk aan een grote conferentiezaal voor honderden mensen, of intieme ruimtes waar je het product kunt demonstreren.

Ontdek de verhalen achter onze evenementen

Ontdek wat Jaarbeurs voor jou kan betekenen

We zien je graag binnenkort!

Anke Verstraten

Accountmanager

Anke

Hier worden wij blij van

Pro­duct­lan­ce­ring organiseren: handig stappenplan

Het is zover! Na een lang ontwikkelproces mag je eindelijk het nieuwe product aan het grote publiek laten zien. Dit is hét moment om je nieuwe product in de schijnwerpers te zetten. Een groots event of juist een kleine showcase? Wij helpen je op weg om een succesvolle productlancering te organiseren.

Je wil bij het organiseren van je productlancering een bijzondere ervaring neerzetten. Buiten de lijntjes kleuren. Iets unieks doen. Dat vraagt om een creatief plan. En er is daarvoor geen vaste handleiding. Wel hebben we een paar handige tips voor je die je niet mag vergeten.

Formuleer wat je wil bereiken met de lancering. Reuring maken? Meer verkopen? Je merk meer op de kaart zetten? Door doestellingen helder op te schrijven, kan je later betere keuzes maken. Bepaal bovendien wie je gaat uitnodigen: klanten, influencers, dealers, partners of de hele community.

Het is belangrijk dat de locatie of de ruimte past bij je merk. Sta je bijvoorbeeld bekend als duurzaam merk, maar is de locatie enkel alleen met de auto te bereiken? Dan valt dat natuurlijk niet met elkaar te rijmen. De locatie hangt ook nauw samen met de beleving die je wil bieden. Kies je voor een futuristische uitstraling (zoals onze Supernova) of ga je voor luxe en allure (het Beatrix Theater)? Keuzes, keuzes, keuzes!

Denk goed na over hoe je het programma van je productlancering structuur geeft. Een goede opbouw is bijvoorbeeld een sterke opening, een verbluffende presentatie en een netwerk- of interactiemoment. En natuurlijk: reserveer ook tijd voor een verrassing. Een liveoptreden bijvoorbeeld, of een andere spectaculaire beleving.

Een productlancering kan nog meer indruk maken als je audiovisuele effecten inzet. Bijvoorbeeld met grote led-schermen en interactieve features waar ze het product kunnen testen of in actie kunnen zien. Denk bijvoorbeeld ook aan een livestream voor de bezoekers die er niet bij kunnen zijn.

Met catering kan je leuke dingen doen. Bijvoorbeeld eten dat een haakje heeft met het product of het thema. Bij Jaarbeurs denken we daarover graag met je mee. Zo hebben we bijvoorbeeld ooit voor een de productlancering van een nieuw parfum de catering aangepast op de aankleding. Hiervoor was alles zwart, dus kozen we ook voor zwarte borden en gerechten. Vermeld ons wat je thema of aankleding is, dan kunnen we mooie opties bedenken.

Als je wil dat mensen nog lang napraten over de productlancering, dan moet je top of mind blijven. Geef je bezoekers daarom een mooie herinnering mee in de vorm van een goodiebag.

Afhankelijk van je doelstelling, ga je nog even door met de communicatie over je productlancering. Door bijvoorbeeld bedankjes te sturen of berichten via social media te posten. Zijn er misschien nog vragen over je product? Denk na over een strategie voor wat er volgt na het event. Zo ben je goed voorbereid op wat er gaat komen.