Seminar
organiseren

Groep mensen die aandachtig luisteren.

Wij regelen de details

Bij Jaarbeurs hebben we meer dan 100 jaar ervaring in het hosten en organiseren van evenementen. We weten wat er goed (en minder goed) werkt voor elke bijeenkomst. En bovendien: we weten vaak wat jij nodig hebt van ons. Onze ruimtes zijn zo ontwikkeld en ingericht, dat je zelf eigenlijk alleen de deur nog open hoeft te doen. Want de opstelling en aankleding? Dat hebben wij al voor je gedaan.

Waarom een seminar organiseren bij Jaarbeurs?

Centrale ligging

Jaarbeurs ligt direct naast Utrecht Centraal. Vanaf Schiphol Airport is het maar 30 minuten met de trein. Bovendien kunnen je gasten ook met de auto komen, want we hebben meer dan 3000 parkeerplaatsen.

Beste congreslocatie van Nederland

Dat we weten wat we doen, zie je aan ons trackrecord. Dat kunnen we je zelf vertellen, maar het is natuurlijk beter om het van een ander te horen. Meerdere jaren op rij wonnen we de publiekprijs voor de ‘Beste congreslocatie van Nederland’!

Één vast aanspreekpunt

Met één vast aanspreekpunt, jouw account- én eventmanager, zorgen we dat jouw evenement van begin tot eind een succes wordt.

Duurzaam ondernemen

Bij Jaarbeurs zetten we ons elke dag in om keuzes te maken die zo min mogelijk impact hebben op het milieu. We lopen voorop met duurzame initiatieven, beperken onze afvalstromen en bekijken catering vanuit een groene bril.

De seminarlocaties van Jaarbeurs

Ontdek de verhalen achter onze evenementen

Seminar organiseren?

Kom langs en ontdek wat Jaarbeurs te bieden heeft. We zien je hopelijk snel!

Lieke Smit-Martens

Accountmanager

Lieke

Hier worden wij blij van

Seminar organiseren: handige tips

Een seminar is een mooie manier om kennis te delen. Om mensen samen te brengen. Ideeën uit te wisselen en verandering tot stand te brengen. Wil je een succesvol seminar organiseren? Hou dan deze 5 tips voor het organiseren van een seminar bij de hand.

Wat is de bedoeling van het seminar? Ga je kennisdelen? Een podium geven aan experts? Of wil je liever dat de doelgroep zelf voornamelijk netwerkt en informatie met elkaar wisselt? Schrijf je het doel van het seminar op, dan kan je beter keuzes maken tijdens het organisatieproces.

Weet je waar de deelnemers vandaan komen? Dan is de locatie soms bepalend. Kies daarom voor een centrale evenementenlocatie die makkelijk te bereiken is. Jaarbeurs ligt bijvoorbeeld naast het station én we hebben meer dan 3000 parkeerplaatsen. Je kunt dus met het openbaar vervoer of met de auto komen. Bovendien liggen er veel hotels in de buurt, dus ook perfect voor gasten die een overnachting nodig hebben.

Niemand is gemaakt om een hele dag te luisteren, ook al is het onderwerp nog zo interessant. Zorg daarom dat je een afwisselend en interactief programma maakt. Met inspirerende keynotes, interactieve sessies, workshops of paneldiscussies bijvoorbeeld. Zorg ook dat er voldoende tijd is om te netwerken. Hier komen vaak de mooiste samenwerkingen tot stand.

Liefde gaat door de maag. De ervaring en beleving van een seminar heeft niet alleen te maken met het programma. Lekker eten heeft hier ook een groot aandeel in. En met eten kan je meer dan je denkt. Laat het bijvoorbeeld aansluiten op het onderwerp van het seminar of het thema van de dag.

Tijdens een seminar wil je geen technische problemen. Toch gebeurt het vaker dan je denkt. Een scherm dat niet werkt, een microfoon die uitstaat of een lamp die knippert. Bekijk op voorhand daarom goed wat je nodig hebt en test alles uitvoerig. Bij Jaarbeurs regelen we dit allemaal voor je. Bovendien zijn onze ruimtes plug & play: je hoeft alleen maar in te pluggen en je bent klaar om te beginnen.