Webinar
organiseren

Camera filmt een presentatie op een podium in de Polarzaal

Professioneel een webinar hosten

Is jouw bureau met webcam niet langer geschikt voor een webinar? Wil je het dit keer eens echt goed aanpakken, maar weet je niet hoe? Of zoek je simpelweg een studio met verrassend decor? Dan is Jaarbeurs perfect. Hier huur je namelijk de ruimte en de techniek. Bovendien hebben we meer dan 100 jaar ervaring in het hosten en organiseren van events – online én offline.

Waarom een webinar organiseren bij jaarbeurs?

Centraal gelegen

Jaarbeurs ligt midden in Nederland en náást Utrecht Centraal. Daarnaast beschikken we over 3000 parkeerplaatsen.

Service op maat

Wij kijken naar wat jij nodig hebt en passen daar onze diensten op aan.

Professionele begeleiding

Werk samen met onze experts: van culinair tot techniek.

De webinarstudio van Jaarbeurs

Wist je dat we bij Jaarbeurs een eigen studio hebben die perfect is voor het opnemen van webinars? Deze ruimte is speciaal ontworpen voor online evenementen. De techniek nemen wij volledig uit handen, daar hoef je zelf dus niks aan te doen. Onze technici regelen namelijk de audio, belichting en ander professioneel advies vanuit de regiekamer. Bovendien zijn er verschillende settings in één ruimte, dit verhoogt het kijkgemak bij jouw doelgroep.

Ontdek de verhalen achter onze evenementen

Webinar organiseren?

Kom langs en bekijk onze studio!

Bas Sterrenburg

Accountmanager

Bas

Hier worden wij blij van

Webinar organiseren: dit moet je niet vergeten

Steeds vaker worden seminars ook offline georganiseerd. Een webinar is perfect als je een groot publiek wil bereiken dat geografisch verspreid (of over de hele wereld!) ligt. Je wil kennis delen of juist meer naamsbekendheid genereren. Hoe dan ook, ga je een webinar organiseren? Met deze tips wordt het een succes.

Net als bij een fysiek event, is de entree bij een webinar extreem belangrijk. Vaak beslissen de deelnemers namelijk al in de eerste minuten of ze willen blijven kijken of niet. Is er een digitale ontvangstruimte? Een muziekje of ander beeld? Start met een goede opening: het is het begin van iets moois.

Langdradig is natuurlijk nooit goed, maar bij een webinar al helemáál niet. Neemt iets te veel te tijd in beslag voor de kijker? Dan is het rode kruisje boven in het scherm erg aanlokkelijk om op te klikken. Werk daarom met korte tijdblokken, bijvoorbeeld van maximaal 10 à 15 minuten. Deel bovendien ook het programma, zo weten mensen wat ze kunnen verwachten.

Als je mensen een taakje geeft, aanspreekt of vragenstelt, letten ze beter op. Maak je webinar dus interactief. Bijvoorbeeld door online polls te tonen. Of live Q&A’s te doen. Een chatfunctie is ook fijn: stimuleer kijkers om een reactie achter te laten en reageer daarop in de uitzending. Dit vergroot de beleving.

Het oog wil ook wat. Maak het webinar daarom visueel aantrekkelijk. Want een saaie vormgeving verliest aandacht. Kies voor mooie slides, wissel af met video’s, gebruik een inspirerende achtergrond voor je sprekers. Kies voor een goede combinatie tussen beeld en tekst.

Een verrassing is altijd goed! Als je deelnemers ‘overvalt’, dan hou je ze scherp. Denk aan een verrassende quiz, een speciale boodschap, een inspirerende spreker of een mooi aanbod.