Talkshow
organiseren

2 mensen aan een tafel bij een talkshow

De perfecte locatie voor jouw talkshow

Jaarbeurs kent veel gezichten. Ooit begonnen als plaats om nationale handel te drijven en uitgegroeid tot internationaal hart voor ontmoetingen. Fysiek én digitaal. Want als er iets is waar wij goed in zijn, is het de kracht van ontmoeting realiseren. En dat voel je. Aan onze ruimtes én aan onze mensen.

Huur je een ruimte bij Jaarbeurs, dan krijg je ook toegang tot een bak aan ervaring. Meer dan 100 jaar zelfs. We zijn trots op onze flexibiliteit en onze wil om succesvolle evenementen te organiseren.

Waarom een talkshow organiseren bij Jaarbeurs?

Goed bereikbaar

Midden in Nederland, aan Utrecht Centraal én meer dan 3000+ parkeerplaatsen.

Je eigen verhaal

Onze ervaren eventmanagers en technici zorgen voor een vlekkeloze uitzending, zodat jij je op de inhoud kunt concentreren.

In-house techniek en begeleiding

Ervaar de perfecte combinatie van high-tech apparatuur en warme, gastvrije settings voor jouw online evenement.

Plug & Play

Geniet van onze naadloze en persoonlijke ervaring bij het organiseren van je online evenement.

Jaarbeurs Studio

Talkshow organiseren? Pak het goed aan en kies voor Jaarbeurs studio. Dé omgeving voor een succesvolle talkshow. Van een intiem gesprek tot levendig debat. Onze technici staan voor je klaar om de audio, belichting en alles daartussen voor je te verzorgen. Enige dat jij hoeft te doen? Je te richten op het maken van boeiende content. Samen zorgen we dat het een talkshow wordt waar mensen nog lang over napraten.

Ontdek de verhalen achter onze evenementen

Wil je een talkshow organiseren?

Neem contact op!

Bas Sterrenburg

Accountmanager

Bas

Hier worden wij blij van

Een succesvolle talkshow organiseren: 5 tips

Een tafel, wat sprekers, een presentator en een camera. 3,2,1…actie! Een talkshow organiseren lijkt misschien relatief simpel. Toch zijn er een hoop zaken achter de schermen die je goed moet regelen. Hoe zorg je ervoor dat de kijker aan het scherm gekluisterd zit? Met deze tips komt het goed.

De Avondshow met Arjen Lubach, Bar Laat, Eva!, Humberto, RTL Boulevard… stuk voor stuk bekende talkshows. Wat ze met elkaar gemeen hebben? Een duidelijk format. Een concept op papier. Schrijf voor jezelf alles op: wat is het thema van de talkshow? En wie is de doelgroep? Daarna bedenk je ook de afwisseling. Kies voor entertainment tussendoor, zoals een optreden van een band, een video of een ander interactief element.

Of de talkshow een succes wordt, hangt ook af van de kunde van de presentator. Iemand die een ander niet laat uitpraten, is wellicht niet zo geschikt als gespreksleider aan tafel. Diegene moet kunnen doorvragen, de juiste sfeer aanvoelen en tegelijkertijd ook durven het gesprek een spannende kant op te leiden.

Als je een talkshow organiseert waar je werkt met meerdere gasten, dan zet je die meestal niet allemaal tegelijk aan tafel. Dat betekent dat ze halverwege de show van plek moeten wisselen. Dit ziet er op beeld rommelig uit. Gelukkig kan je dat ook oplossen door een optreden in te zetten. Of door een ‘bumper’ te tonen; een tussenfimpje of animatie.

Het oog wil ook wat. En hoewel het wel in de naam zit, is een talkshow meer dan alleen praten. Denk dus ook goed na over het decor. En de belichting en het type tafel bijvoorbeeld. Bij Jaarbeurs hebben we dit al voor je geregeld. Bovendien heeft de Jaarbeurs Studio verschillende settings, dus je kunt afwisselen tussen talkshow en loungehoek.

Je kunt natuurlijk je eigen ruimte ombouwen tot studio. Toch is dat niet verstandig. Want wil je een professioneel resultaat, dan is het slim ook te kiezen voor een professionele omgeving. Een omgeving waar gewerkt wordt met toptechniek en waar je technische ondersteuning krijgt. Jaarbeurs Studio is ontwikkeld samen met onze partners EMC Expo en Heuvelman Sound & Vision; er is echt aan elk detail gedacht.