Creativiteit zorgt voor geluk en digitale detox op het KreaDoe Lentefestival bij Koninklijke Jaarbeurs

Groep mensen zit om een tafel met veel knutsespullen tijdens KreaDoe.
Esther Driessen
Esther Driessen
24 maart 2025
2 min

Foto: Ruben Philipse

Utrecht 24 maart 2025 – Het KreaDoe Lentefestival, hét creatieve lifestyle-event van Nederland, viert dit jaar haar vierde editie en is het snelst groeiende nieuwe evenement van Koninklijke Jaarbeurs. Van 11 t/m 13 april komen creatieve liefhebbers van alle generaties samen bij Jaarbeurs om te ontdekken, te leren en vooral te genieten van een dag vol inspiratie en ontspanning.

Creativiteit verbindt generaties
Het KreaDoe Lentefestival brengt jong en oud samen door middel van creativiteit. In een tijd waarin digitale connecties overheersen, biedt dit festival een unieke kans om offline verbindingen te maken. De workshops, interviews en live ontmoetingen zorgen ervoor dat bezoekers niet alleen nieuwe technieken leren, maar ook gezamenlijk creatief bezig kunnen zijn en elkaar inspireren.

Geluksgevoel en een digitale detox 
Marleen Rompen, beursmanager Koninklijke Jaarbeurs:” Creatief bezig zijn geeft je geluksgevoel een boost. Uit onderzoek blijkt dat mensen die artistiek bezig zijn hoger scoren op geluk, welbevinden en het gevoel een zinvol leven te leiden.” Het festival biedt handvatten om te ontspannen in drukke periodes en fungeert als een digitale detox. Bezoekers leren nieuwe creatieve technieken, volgen inspirerende workshops en kunnen ter plekke de nieuwste creatieve en lifestyle-items aanschaffen om thuis verder aan de slag te gaan. Dit stimuleert vooral de jongere generatie om weer offline bezig te zijn en de kracht van creativiteit te (her)ontdekken. Door even los te komen van digitale schermen en zich volledig te focussen op handmatige en creatieve activiteiten, biedt KreaDoe een broodnodige vorm van ontspanning en mentale rust. 

Influencers live ontmoeten
Dit jaar brengt het KreaDoe Lentefestival de online wereld tot leven door influencers zoals CreaChick, Jill’s Originals en Lieve Merlijn naar het festival te halen. Bezoekers krijgen de kans om hun favoriete creatieve makers in levenden lijve te ontmoeten, vragen te stellen en samen creatief aan de slag te gaan.

Nieuw: het KreaDoeBoek
Om de creativiteit ook na het festival voort te zetten, lanceert KreaDoe dit jaar voor het eerst het KreaDoeBoek. Dit inspiratieboek bevat creatieve projecten, handige tips & tricks en interviews. Zo kunnen bezoekers het hele voorjaar en de zomer aan de slag met nieuwe creatieve uitdagingen en blijven verschillende generaties met elkaar verbonden door creativiteit.

Esther Driessen

Esther Driessen is Head of Corporate Communications

Gerelateerde artikelen