Zwengel de discussie aan op social media
De socialmedia-accounts van jouw bedrijf of merk kunnen een geweldig platform worden voor discussie en leads tijdens een online sessie of productpresentatie. Online deelnemers discussiëren hier met niet-deelnemers, waardoor het bereik nóg groter wordt. Zwengel de discussie dus aan op de socialmediakanalen door social posts of door een hashtag te gebruiken. Houd vervolgens de activiteiten in de gaten en zorg dat je er bent om vragen te beantwoorden.
Peil de mening van de bezoeker via poll(s)
Er is niks interessanter dan weten wat er bij andere mensen speelt, voor zowel de deelnemers, als de organisatie. Daarom is een poll een goede manier om meer interactie te creëren. Je kunt het op elk moment van je online event gebruiken: het begin, midden of eind. Laat de presentator over de tussenstand praten, of stel een vraag en kijk direct wat er geantwoord is. Het is een leuke manier om de mening van je doelgroep live te horen. Daarnaast ervaren de deelnemers dat er naar hen geluisterd wordt.