TechniShow team 2024

Nicole: "Een dorp bouwen"

Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Nicole van Leeuwen is Senior Account Manager van de vakbeurs TechniShow en is verantwoordelijk voor sales, van begin tot eind. We zetten onze bouwhelm op en lopen met Nicole de beursvloer op terwijl zij ons vertelt hoe ze van een bouwtekening een dorp creëert.

Nicole (56) startte in 2001 bij Jaarbeurs nadat Jaarbeurs Reed Exhibitions overnam. “Ik werkte destijds voor het project ‘Nursing dagen’ en daar deed ik alles voor. Van het maken van salesplannen tot het ontwerpen van brochures. Op een gegeven moment werd ik bewuster van het feit dat ik nu bij Jaarbeurs werk en ik veel groter kan en wil dan alleen project ‘Nursing dagen’. Ik kreeg een ingeving, ik wil ‘iets in de industrie’. Dus ik werkte jarenlang voor Logistica en ESEF Maakindustrie.” Tussen 2014 en 2021 was Nicole er zeven jaar tussenuit en richtte ze zich op andere werkzaamheden. Eind 2020 werd ze gebeld door een oud-collega met de vraag om te helpen bij de organisatie van de installatiebeurs VSK. Toen Nicole de klus aannam wist ze wat ze al die tijd zo gemist had. Het was dan ook geen verrassing dat ze uiteindelijk terugkeerde in de wereld van beurzen en evenementen. “Na VSK stelde mijn manager mij voor de keuze: VSK of TechniShow. Ik ging voor TechniShow, een industriële vakbeurs op het gebied van metaalbewerking. Daar liggen voor mij de grootste uitdagingen op het gebied van sales.”

"Sales is waar mijn hart ligt. Ik wil niets anders."

Van ruwe schets tot realiteit

Voor Nicole is de opbouw van de beurs hét moment waarop haar visie tot leven komt, waar de zogeheten CAT-tekeningen transformeren tot realiteit. "Het begint in de voorbereidingen met een tekening en eindigt in een dorp, en iedere beurshal heeft zijn eigen identiteit. Dat samen vormt een keten", legt Nicole uit. Deze aanpak is de rode draad van de opbouw van  TechniShow. Elke beurshal wordt zorgvuldig ingedeeld, met aandacht voor de specifieke behoeften van onze exposanten en bezoekers. Het is een complexe puzzel waarin Nicole en het team de juiste elementen op hun plek brengen om de beste ervaring te leveren.

“Het begint met een tekening en eindigt in een dorp.”

Exposanten zien TechniShow als een uitgelezen kans om hun nieuwste en meest innovatieve machines te presenteren aan het publiek. Sales staat voor de uitdaging om een diverse en boeiende line-up van exposanten samen te stellen, die de nieuwste ontwikkelingen in de metaalsector vertegenwoordigen. Een netwerk en kennis van zaken stelt het salesteam in staat om indrukwekkende exposanten aan te trekken die de kern vormen van TechniShow. Terwijl de stands en machines van de exposanten op de juiste plek staan is Nicole, als vraagbaak en aanspreekpunt, constant in beweging.

Nicole

Passie voor sales

“De maakindustrie vind je overal. Als je dat eenmaal ziet, laat je het niet meer los.” En dat loslaten doet Nicole ook niet. Dat was te merken op de afgelopen editie waar bijna 30.000 enthousiaste liefhebbers uit de maakindustrie samenkwamen. Als salesmanager speelde Nicole met het team een cruciale rol in het creëren van deze fantastische editie. "Ik ben sales. Ik ben Jaarbeurs”. Heel haar hart ligt in haar werk. Daar hebben alle exposanten en bezoekers vier dagen van kunnen genieten. “We hebben nú al de concepten klaarliggen voor de volgende editie en zélfs exposanten die hun voorkeurspositie al hebben doorgegeven. De TechniShow van 2024 was echt een cadeautje.”

“Deze TechniShow was echt een cadeautje.”

Machine

Ook het gevoel van realiseren creëren?

Bekijk onze vacatures op de werkenbij.jaarbeurs.nl

Blogs

Sprekers tijdens Nationaal Waterstofcongres
Blog

Dé congreslocatie van Nederland, ook internationaal

Het afgelopen jaar is er veel gebeurd op internationaal gebied. En het komende jaar verwachten we weer veel moois te mogen doen. In een eerdere nieuwsbrief kon je al lezen dat de Utrecht Congres Alliantie succes boekt.

Lees meer
Bouwbeurs duurzaamheid 2
Blog

Duurzame inspiratie voor een betere wereld

Duurzaamheid staat bij ons hoog op de agenda. Onze ambitie is om in 2030 de meest duurzame organisator en facilitator van beurzen en evenementen in Europa te zijn. Elke dag nemen wij daarom beslissingen die impact maken. Denk bijvoorbeeld aan een duurzaam horecabeleid, het aanjagen en versnellen van duurzaamheid in de markten waarin we actief zijn en het verbeteren van diversiteit en inclusie.  Ook was Jaarbeurs in 2024 finalist bij de internationale UFI Sustainable Development Award. 
Lees meer
Foodcourt Moments
Blog

Culinaire creaties in nieuwe keukens

De Moments-punten in onze beurshallen zijn inmiddels omgetoverd tot culinaire hotspots die zorgen voor een verfijnde eetervaring voor alle bezoekers. De eerste reacties van onze bezoekers zijn zeer positief. Het aanbod van onze catering is vernieuwd en internationaler geworden, en dat is ook te proeven bij de Moments-punten.
Lees meer
Audrey 10
Blog

Audrey: "Een on(der)wijs feest vieren!"

Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons sterkste punt: onze mensen. Audrey Wilschut werkt al ruim twintig jaar bij Jaarbeurs. Zij is een bevlogen beursmanager voor onder andere de Nationale Onderwijstentoonstelling (NOT), het grootste onderwijsevent voor professionals in de kinderopvang, buitenschoolse opvang en het primair en voortgezet onderwijs. De NOT vindt komend jaar plaats van dinsdag 21 tot en met zaterdag 25 januari 2025. We stappen in de wereld van Audrey en nemen een kijkje achter de schermen bij de NOT waarbij Audrey alle kneepjes van het onderwijsvak toelicht.
Lees meer
MOTORbeurs
Blog

Jezelf een spiegel voorhouden: hoe Jaarbeurs omgaat met klantfeedback

Bij Jaarbeurs zijn we continu aan het verbeteren om samen nog succesvollere evenementen te organiseren. We vragen daarbij input van onze klanten en bezoekers. We doen dat onder andere door klantarena’s te organiseren. Bart de Keijzer, beursmanager bij de FJR-club deed mee en vertelde ons over zijn ervaring als exposant bij MOTORbeurs Utrecht. Wij gingen vervolgens met zijn feedback aan de slag.
Lees meer
Rogier
Blog

Rogier: "Ik ben in hart en nieren digital"

Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons sterkste punt: onze mensen. Rogier van de Hoef is sinds november 2023 head of digital bij Jaarbeurs. Hij is verantwoordelijk voor het verbeteren van onze digitale producten zoals de Jaarbeurs app, beurswebsites en registratie- en matchmaking applicaties. Hoe is het eigenlijk om binnen deze afdeling bij Jaarbeurs te werken? We stappen in de wereld van Rogier en nemen een kijkje achter de schermen bij de afdeling digital.
Lees meer