Met een achtergrond in service, is Noa het boegbeeld van vriendelijkheid. Voor haar hangt het nauw samen met open naar elkaar communiceren: ‘Het hoeft allemaal niet zo zakelijk en streng. Ik vind het belangrijk dat onze klanten echt merken dat we hard voor hen werken en dat we hen belangrijk vinden. Het maakt niet uit of je organisator, exposant of bezoeker bent, elke persoon krijgt hier even veel aandacht. Op die manier kunnen we iedereen de mooiste belevingen meegeven. ’
Noa: "De mooiste belevingen meegeven"
Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Jaarbeurs speelt en hoe we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Noa Vermaak werkte eerst als exhibitor service medewerker en maakte onlangs de overstap naar sales support medewerker voor KreaDoe en Vakantiebeurs. Daarnaast zet ze zich actief in voor WEY; de personeelsvereniging van Jaarbeurs.
Diversiteit aan taken
Noa ondersteunt het sales- en marketingteam van twee grote consumententitels van Jaarbeurs: KreaDoe en Vakantiebeurs. Ze houdt zich onder andere bezig met het zoeken naar nieuwe leads, zorgt ervoor dat exposanten alle materialen bezitten die ze nodig hebben om een goede beurs te draaien en denkt mee om de beurs nog succesvoller te maken. Daarnaast begeleidt ze alle vrijwilligers van KreaDoe.
‘Ik wil er zeker van zijn dat onze klanten tevreden zijn’
Mensenwerk
‘KreaDoe is een grote community en een grote beurs. Dat kunnen we niet alleen, dat doen we samen met een netwerk van vrijwilligers. Ik voorzie ze van informatie, ondersteun hen met activiteiten en zorg dat iedereen eten en drinken krijgt’ zegt Noa. Ze vindt het fijn om met mensen te werken, dat heeft mede te maken met haar achtergrond in service. Sales geeft daarom nog steeds haar e-mailadres door aan grotere partijen als ze vragen hebben naar aanloop van de beurs. Noa: ‘Voor onze klanten is dat fijn, dan hebben ze een directer aanspreekpunt.’
Iedereen is belangrijk
‘Wij zijn er om te helpen’ zegt Noa. ‘Ik probeer mijn klanten altijd te laten merken: hoe gestrest je ook bent, het is oké. Op een beurs staan is namelijk niet niks. Daar komt een hoop bij kijken. En daar kunnen wij je bij helpen. Of het nou aan de telefoon is, of dat ik even een keertje extra langs loop om te kijken of de opbouw goed gaat. Ik vind het prettig om zeker te weten dat onze klanten tevreden zijn en dat alles goed geregeld is. Ik zie het als mijn verantwoordelijkheid om hen gerust te stellen dat zij belangrijk voor me zijn. Wij helpen je altijd met een oplossing.
'Ik zie het als mijn verantwoordelijkheid om mijn klanten gerust te stellen dat zij belangrijk voor me zijn.’
Meedenken en een stapje extra zetten
Dat ze altijd met een oplossing komt, herinnert haar aan een beurs op een externe locatie. Door een miscommunicatie in de (externe) keuken kreeg een exposant meerdere malen een lunch niet geleverd. ‘Dat is natuurlijk heel vervelend’ zegt Noa. ‘Een beurs is druk, als exposant kan je niet even snel je broodje halen. Wij als organisatie hadden wel een lunch gekregen, dus ik overlegde met de beursmanager of ik wat van onze lunch naar de exposant kon brengen. Ik maakte een plateau met broodjes, lekkere snacks en drinken en bracht die naar hen. Ik merkte dat ze het waardeerden dat we hun klacht serieus namen. Fouten maken gebeurt nou eenmaal, bij iedereen. Het gaat erom hoe je ermee omgaat en het weet om te buigen naar een leuke herinnering.’
'Hier wordt echt vol passie gewerkt.’
Open communicatie
Noa werkt nu 1,5 jaar bij Jaarbeurs en heeft het naar haar zin. Want, zo zegt ze zelf: ‘Hier werken allemaal mensen die superpassievol zijn over wat ze doen. Of het nou de serviceafdeling is waar hard wordt gewerkt, of de beursmanagers die een stap extra zetten; iedereen doet z’n best voor onze gasten. En dat is intern net zo. Je kunt hier naar elkaar toestappen om een connectie te maken of om hulp te vragen. Dat vind ik echt fijn, het is hier open. Hetzelfde geldt voor de directeur, Jeroen van Hooff. Je kunt gewoon bij hem langslopen om even goedemorgen te zeggen en een praatje te maken. Niemand zit in een gesloten hokje en dat maakt Jaarbeurs echt een geweldige organisatie.’
Diverse personeelsuitjes
Naast haar werkzaamheden om het gasten naar hun zin te maken, zet Noa zich actief in voor de personeelsvereniging ‘WEY’. Ze helpt mee met de organisatie van leuke activiteiten: ‘Jaarbeurs zet niet alleen een extra stap voor gasten, óók voor medewerkers. Zo hebben we een keer per maand een pub waarin we na werk een drankje drinken en wat eten met wie dat wil. Daarnaast organiseren we andere uitjes. Zo stond er vorig jaar een verdieping leeg, waar we een laserparcours plaatsten. De verdieping maakten we donker, we legden tafels op z’n kant en van leveranciers leenden we rookmachines en knipperlichten. Ik denk dat we wel met 50 collega’s waren. Het was echt een hit. Ik heb met een banner rondgerend om mezelf tegen de lasers te beschermen, haha! Daarnaast hebben we ook een Oktoberfest, een duurzaam kerstdiner, een stedentrip en nog veel meer; er is echt hier voor ieder wat wils.’
Ook jouw passie volgen bij Jaarbeurs?
Bekijk onze vacatures op de werkenbij.jaarbeurs.nl