DHW

Dutch Health Week overtreft verwachtingen met ruim 55.000 bezoekers

Utrecht, 18 april 2024 – Domstad Utrecht was afgelopen week het kloppend hart van mentale gezondheid en fitheid tijdens de Dutch Health Week. De organisatie en samenwerkende partijen kijken terug op een succesvolle editie met ruim 55.000 bezoekers. Van zondag 7 tot en met zondag 14 april vonden verspreid door de stad allerlei activiteiten plaats voor bewoners en zorgprofessionals. Van een sportles, een concert van het alzheimerkoor, een expositie bij de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), een open dag bij bloedbank Sanquin tot verschillende zorgvakbeurzen bij Koninklijke Jaarbeurs. Tijdens Culturele Zondag Beating Heart, gaf burgemeester Sharon Dijksma het startschot van de Dutch Health Week. Audrey Wilschut, projectleider Dutch Health Week: “Het bruiste in de stad, de interesse in activiteiten was enorm. We hebben samen met veel Utrechtse organisaties, van klein tot groot, een mooie basis neergelegd voor volgende edities.”   

Dutch Health Week: een bruisende basis voor de toekomst
Dutch Health Week is een jaarlijks evenement in stad en regio Utrecht voor alle bewoners en zorgprofessionals. De week geeft de stad Utrecht de kans zich te presenteren als dé regio die het meeste wil bijdragen aan een gezonde, duurzame samenleving. ‘’De verwachtingen voor Dutch Health Week waren hooggespannen en zijn meer dan waargemaakt’’, aldus directeur-bestuurder Cor Jansen van Utrecht Marketing. ‘’Ik heb mij met groot plezier ondergedompeld in het veelzijdige programma dat eens te meer laat zien dat er in Utrecht niet alleen gesproken wordt over samen werken aan een gezondere, duurzamere toekomst, maar dat het hier elke dag niet aflatend opnieuw in de praktijk wordt gebracht.’’

Utrecht op ‘healthy’ reis: mentale en gezondheid en fitheid centraal
Verspreid door de stad, in diverse wijken, was er tijdens Dutch Health Week een gratis programma vol theater, workshops, sportlessen, kunst en film. Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: “Samen met onder andere gemeente Utrecht, Utrecht Marketing, FC Utrecht, TivoliVredenburg en Centraal Museum hadden we het doel om de events en activiteiten over de hele stad te laten uitstromen en slimme samenwerkingen aan te gaan met partners uit diverse sectoren. Zo hoopten we de hele stad te activeren en dat is gelukt. Met elkaar hebben we een inspirerend meerdaags festival neergezet en dit biedt veel perspectief voor een gezonde toekomst voor de stad.”

Dutch Health Week is van iedereen en wordt ondersteund door Koninklijke Jaarbeurs, Utrecht Marketing, ROM Utrecht Region, Economic Board Utrecht en Gemeente Utrecht.

Nieuws

ILO
Nieuws

Vakbeurzen ICT&Logistiek en Logistica Next: succesvolle editie met kwaliteit en innovatie in overvloed

Utrecht, 12 november 2024 – ICT&Logistiek en Logistica Next, georganiseerd door Koninklijke Jaarbeurs, hebben afgelopen week opnieuw hun waarde bewezen als toonaangevende vakbeurzen voor de logistieke sector. De vakbeurzen brachten de nieuwste innovaties samen en boden een platform voor professionals om te netwerken en om de markt vooruit te helpen. Een hoogtepunt was de uitreiking van de prestigieuze Logistica Award aan Essensium voor de meest baanbrekende innovatie in de sector. Ook tekenden logistieke ketenhouders een intentieverklaring voor een standaard kernset voor primaire data. De grootste logistieke vakbeurzen van de Benelux trokken gezamenlijk 10.500 bezoekers, dit zijn er 10 procent meer dan de vorige editie. In 2025 vinden de vakbeurzen ICT&Logistiek en Logistica Next plaats van 4 tot en met 6 november.
Cybersec
Nieuws

Vakbeurs Cybersec Netherlands fors gegroeid

Utrecht, 12 november 2024 – De tweede editie van vakbeurs Cybersec Netherlands heeft alle verwachtingen overtroffen met ruim 3.000 bezoekers en een vernieuwd en internationaal programma. Cybersec Netherlands wordt georganiseerd door Koninklijke Jaarbeurs en vond op 6 en 7 november plaats. De vakbeurs bevestigt opnieuw haar rol als toonaangevend cybersecurity-event in Europa door zowel de inhoudelijke verdieping als nieuwe, interactieve manieren om cybersecurity te ervaren. Mick den Dijker, beursmanager: “Cybersec Netherlands 2024 heeft op alle fronten groei laten zien, met een internationaal programma, internationale partners én unieke manieren waarop bezoekers zelf de wereld van cybersecurity konden ervaren.”
KreaDoe
Nieuws

35ste editie DIY-festival KreaDoe overtreft verwachtingen met ruim 53.000 bezoekers

Utrecht, 5 november 2024 – Afgelopen week stond Koninklijke Jaarbeurs volledig in het teken van creatief hobbyen tijdens KreaDoe. Het grootste do-it-yourself (DIY)-festival van de Benelux is buitengewoon succesvol afgerond met bijna 20 procent meer bezoekers dan de vorige editie. Met een...
Tom van Kuyk
Nieuws

Koninklijke Jaarbeurs zet in op radicale innovatie met head of innovation & experience

Utrecht, 5 november 2024 – Koninklijke Jaarbeurs kondigt met trots aan dat Tom van Kuyk is gestart als head of innovation & experience. In deze nieuwe rol zal hij een cruciale bijdrage leveren aan de strategische koers van het bedrijf, waarbij vernieuwing en duurzaamheid als belangrijke pijlers...
DigiBouw
Nieuws

Digitalisering in bouwwereld noodzaak: nieuw vakevent DigiBouw focust op digitaal gedreven bouwproces

Utrecht, 23 oktober 2024 – Koninklijke Jaarbeurs en digiGO, het platform voor digitaal samenwerken in de gebouwde omgeving, lanceren een nieuw vakevent DigiBouw. DigiBouw 2024 heeft als doel de digitale adoptie binnen de bouw- en installatiesector te bevorderen. Tom van der Zwaag: “ Digitalisering...
Impressie 100 procent circulaire beursstand
Nieuws

Primeur: eerste 100 procent circulaire beursstand op vakbeurs Logistica Next in Koninklijke Jaarbeurs

Utrecht, 22 oktober 2024 – Met trots kondigt Koninklijke Jaarbeurs, de organisator van de vakbeurzen Logistica Next en ICT&Logistiek, aan dat de eerste 100 procent circulaire beursstand van Nederland op haar beursvloer gepresenteerd wordt. De stand van exposant Sweco, architecten- en...