Heineken

Heineken en Koninklijke Jaarbeurs: een gouden duo

Utrecht, 11 september 2024 – HEINEKEN Nederland en Koninklijke Jaarbeurs verlengen en versterken hun samenwerking. De contractverlenging van vijf jaar benadrukt de goede band tussen de Utrechtse evenementenlocatie en de bierbrouwer, die sinds 2019 aan elkaar verbonden zijn. Bezoekers aan Jaarbeurs kunnen de komende jaren opnieuw genieten van een Heineken biertje, met of zonder alcohol, op onder andere Vakantiebeurs, Beurs Eigen Huis, BouwBeurs, MOTORbeurs Utrecht en tijdens theatervoorstellingen en congressen in het Beatrix Theater. 

Ontmoeten, proosten en successen vieren
Sinds 2019 werken HEINEKEN Nederland en Jaarbeurs nauw samen om bezoekers de ultieme evenementenervaring te bieden. Beide organisaties hebben hetzelfde doel: het samenbrengen van mensen om unieke ervaringen te beleven. Dit uit zich de komende jaren niet alleen in een samenwerking tijdens beurzen en evenementen, maar ook in activiteiten zoals een Heineken Afterwork borrel en de samenwerking op de indoor padelbaan bij Jaarbeurs. Els Dijkhuizen, marketingdirecteur HEINEKEN Nederland: “Wij zijn ontzettend trots dat we de jarenlange samenwerking tussen Jaarbeurs en HEINEKEN Nederland verlengen en uitbreiden. Een samenwerking met een gouden randje want we streven hetzelfde na; ontmoeten, verbinden, samen proosten en successen vieren zijn ons op het lijf geschreven. We kijken er dan ook naar uit om samen in Jaarbeurs unieke momenten te beleven met een goed glas Heineken bier in de hand.”

Maximale beleving voor 2,3 miljoen bezoekers
HEINEKEN Nederland en Jaarbeurs zetten de komende jaren volop in op maximale beleving voor de 2,3 miljoen bezoekers die Jaarbeurs jaarlijks ontvangt. Herman Mantel, chief commercial officer Koninklijke Jaarbeurs, is verheugd met de verstevigde samenwerking en de meerjarige verlenging hiervan: “HEINEKEN Nederland is een betrokken en betrouwbare partij. Of het nu gaat om grote beurzen, geweldige concerten of unieke zakelijke events, wij zorgen er samen voor dat elk ontmoeting net dat beetje extra krijgt. De komende jaren zet HEINEKEN Nederland nog steviger in op verantwoord alcoholgebruik op evenementen, onder meer door de promotie en de beschikbaarheid van verschillende alcoholvrije bieren, waaronder Heineken 0.0 bier. Bij Jaarbeurs omarmen we dit volop. Ik kijk ernaar uit om onze bezoekers de maximale beleving te bieden en proost op de gouden samenwerking met Heineken.” Met deze vernieuwde samenwerking leggen beide partijen de basis voor een toekomst vol vernieuwing, beleving en onvergetelijke momenten voor bezoekers van Jaarbeurs.

Nieuws

Moulin Rouge
Nieuws

Vernieuwd Beatrix Theater in Utrecht klaar voor spectaculaire première Moulin Rouge! De Musical

Utrecht, 18 september 2024 - Het Beatrix Theater in Utrecht van Koninklijke Jaarbeurs maakt zich op voor de grootse première van Moulin Rouge! De Musical op 19 september. Voor de komst van de extravagante musical moest het theater een grote aanpassing ondergaan. De theaterzaal is voorzien van een imposante set boordevol opvallende visuele elementen, zoals de iconische rode windmolen en een vijf meter hoge blauwe olifant. Hiervoor moesten het plafond en de muren van de theaterzaal gedeeltelijk verwijderd worden. Daarnaast is de zaal rijk gedetailleerd met weelderige stoffen en glinsterende kristallen kroonluchters, waardoor het publiek zich volledig zal wanen in de beroemde Parijse nachtclub.
Heineken
Nieuws

Heineken en Koninklijke Jaarbeurs: een gouden duo

Utrecht, 11 september 2024 – HEINEKEN Nederland en Koninklijke Jaarbeurs verlengen en versterken hun samenwerking. De contractverlenging van vijf jaar benadrukt de goede band tussen de Utrechtse evenementenlocatie en de bierbrouwer, die sinds 2019 aan elkaar verbonden zijn. Bezoekers aan Jaarbeurs kunnen de komende jaren opnieuw genieten van een Heineken biertje, met of zonder alcohol, op onder andere Vakantiebeurs, Beurs Eigen Huis, BouwBeurs, MOTORbeurs Utrecht en tijdens theatervoorstellingen en congressen in het Beatrix Theater.
TechniShow
Nieuws

Koninklijke Jaarbeurs en FPT-VIMAG verlengen samenwerking voor TechniShow tot en met 2030

Utrecht, 4 september 2024 – Met veel trots kondigen Koninklijke Jaarbeurs en FPT-VIMAG aan dat zij hun succesvolle samenwerking rondom TechniShow verlengen met minimaal drie nieuwe edities. TechniShow, de grootste en meest toonaangevende vakbeurs voor de maakindustrie in de Benelux, vindt in 2026, 2028 en 2030 in Jaarbeurs plaats. Deze verlenging onderstreept de continuïteit en groei van het evenement dat keer op keer het beste van technologische innovaties binnen de maakindustrie weet samen te brengen.
uitspraak
Nieuws

Update - Bezwaar Koninklijke Jaarbeurs en Stage Entertainment tegen popconcerten Jaarbeursplein

Utrecht, 23 augustus 2024 – De voorzieningenrechter van de rechtbank Utrecht heeft vandaag, vrijdag 23 augustus 2024, uitspraak gedaan inzake het bezwaar van Koninklijke Jaarbeurs en Stage Entertainment tegen de openluchtpopconcerten van 11 tot en met 15 september 2024 tijdens ‘Zomerstadion Live!’ op het Jaarbeursplein, georganiseerd door Sportworx International. Dit muziekevenement is dit jaar toegevoegd aan het reeds bestaande sportevenement ‘Zomerstadion 2024’.
uitspraak
Nieuws

Bezwaar Koninklijke Jaarbeurs en Stage Entertainment tegen popconcerten Jaarbeursplein

Utrecht, 20 augustus 2024 – Koninklijke Jaarbeurs en Stage Entertainment hebben gezamenlijk bezwaar ingediend tegen de openluchtpopconcerten van 11 tot en met 15 september 2024 tijdens ‘Zomerstadion Live!’ op het Jaarbeursplein georganiseerd door Sportworx International. Dit muziekevenement is dit jaar toegevoegd aan het reeds bestaande sportevenement ‘Zomerstadion 2024’. Partijen stellen zich op het standpunt dat de gemeente Utrecht bij het verlenen van de evenementenvergunning aan Sportworx geen rekening heeft gehouden met de belangen van Stage Entertainment en Jaarbeurs en de impact van de geluidsoverlast van de popconcerten op haar bedrijfsvoering. Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: “Het Beatrixbouw, met als kloppend hart het Beatrix Theater, is dagelijks een ontmoetingsplek voor duizenden bezoekers van (internationale) congressen, presentaties, vergaderingen en theatervoorstellingen. Jaarbeurs verhuurt het Beatrix Theater aan Stage Entertainment voor de programmering van theatervoorstellingen. Uit geluidsonderzoek blijkt onomstotelijk dat de popconcerten ernstige geluidsoverlast veroorzaken voor de reeds geplande voorstellingen met publiek van Moulin Rouge! De Musical in het theater en de vergaderingen en congressen in het Beatrixgebouw.”
Jochem Schut 1
Nieuws

Jochem Schut nieuwe Head of Hospitality Koninklijke Jaarbeurs

Utrecht, 6 augustus 2024 – Jochem Schut is gestart als Head of Hospitality bij Koninklijke Jaarbeurs. Hij volgt daarmee Bas Rietvelt op die zijn carrière op Bonaire voortzet. Schut was eerder General Manager van NinetyNine Hotel Amsterdam Airport en Director of Operations bij de Centro Hotel Group. In deze laatste functie was hij verantwoordelijk voor vier hotels in Nederland en Duitsland. Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: “Jaarlijks weten 2,3 miljoen mensen hun weg naar Jaarbeurs te vinden. Om inspiratie op te doen op een beurs, te dansen op een bedrijfsfeest, te sporten of vakgenoten te ontmoeten op een congres. Wij streven er elke dag naar om onze bezoekers en klanten te ontzorgen, de hoogste kwaliteit te leveren en net dat beetje extra te bieden. Ik ben ervan overtuigd dat Jochem met zijn commerciële achtergrond en zijn ruim twintig jaar ervaring in de internationale hotellerie een zeer waardevolle bijdrage aan ons mooie bedrijf gaat leveren.”