Ga je een conferentie organiseren, dan is de centrale ligging van de locatie een belangrijk onderdeel. Waarschijnlijk komen je deelnemers uit verschillende delen van Nederland of zelfs het buitenland. Je wil daarom dat ze je goed kunnen bereiken. Jaarbeurs ligt op loopafstand van Utrecht Centraal en verschillende hotels. En met de trein is het maar 30 minuten afstand van Schiphol Airport. Ook met de auto zijn we heel goed te bereiken.
Jaarbeurs beschikt over tientallen verschillende conferentiezalen. En het mooie is, die ruimtes zijn op heel veel manieren te combineren. Hoe groot of intiem je conferentie ook is, wij hebben er de ruimte voor.
Duurzaamheid staat bij ons voorop. We denken graag met je mee op welke manier je jouw conferentie op een duurzame manier organiseert.
Een vast gezicht tijdens deze drukke periode is wel zo prettig. Je krijgt bij ons één contactpersoon die zorgt dat jouw evenement vlekkeloos verloopt en jezelf volop kunt genieten.
We hebben jarenlange ervaring in het organiseren en hosten van evenementen. Die ervaringen gebruiken we om jouw conferentie naar een hoger niveau te tillen.
Optioneel: Specificeer je resultaten nog wat verder met een zaalopstelling
Arena
Boardroom
Cabaret
Carre
Kring
Ronde tafel 8
Ronde tafel 10
School
Theater
U – vorm
Examen
Vergaderzalen
Media Plaza
Media Plaza
Media Plaza
Media Plaza
Media Plaza
Media Plaza
Vergaderzalen
Media Plaza
Media Plaza
Media Plaza
Media Plaza
Media Plaza
Media Plaza
Vergaderzalen
Media Plaza
Media Plaza
Beatrix Theater
Julianagebied
Julianagebied
Julianagebied
Julianagebied
Congreslocatie
Congreslocatie
Beatrix Theater
Vergaderzalen
Media Plaza
Vergaderzalen
Media Plaza
Beatrix Theater
Vergaderzalen
Media Plaza
Beatrix Theater
Congreslocatie
Congreslocatie
Julianagebied
Media Plaza
Beatrix Theater
Media Plaza
Congreslocatie
Beurslocatie
Beatrix Theater
Beatrix Theater
Beurslocatie
Beatrixgebouw
Beurslocatie
Beurslocatie
Beurslocatie
Beurslocatie
Beurslocatie
Beurslocatie
Beurslocatie
Beurslocatie
Kom langs, we laten je graag zien wat we voor je kunnen doen. Tot snel!
Ga je een conferentie organiseren? Dan heb je waarschijnlijk te maken met verschillende groepen mensen die samenkomen om te praten over een belangrijk thema. Zeker bij het organiseren van dit soort evenementen wil je dat alles vlekkeloos verloopt. Je denkt natuurlijk als eerst aan het budget, de locatie en de datum. Vervolgens hou je je bezig met het programma en boek je eventuele sprekers. Als je alle ‘standaard’ zaken geregeld hebt, is het tijd om de puntjes op de i te zetten. Met deze tips maak jij je conferentie succesvol.
Werk je met (plenaire) sessies? Dan kan je een volle zaal omtoveren tot een intieme en interactieve ruimte door PiP (picture-in-picture) te gebruiken. Zo zien de deelnemers de presentatie én de spreker. Dit zorgt voor een betere verbinding en interactie.
Wist je dat je met verschillende kleuren de hersenen kunt stimuleren? Met blauwe aankleding en verlichting stimuleer je bijvoorbeeld een verhoogde activiteit. Blauw verhoogt de concentratie van deelnemers en zorgt voor een hogere kennisoverdracht. Rood wordt weer in verband gebracht met het stimuleren van leergierigheid, groen met een rustige en uitnodigende sfeer. En oranje? Perfect als je samenwerking wil stimuleren.
Door comfortabele zitplekken bij de ontvangst te plaatsen, creëer je een warm welkom. Het zorgt ervoor dat mensen even kunnen acclimatiseren voordat ze beginnen. Daardoor gaan ze meer openstaan voor interactie. En dát verhoogt de betrokkenheid en deelname aan het event.
Wil je je evenement groener maken? Gebruik dan duurzame catering. Door lokale, seizoensgebonden ingrediënten te kiezen bijvoorbeeld. Of zoek naar de beste duurzame leverancier voor vlees. Dat is genieten van lekker eten én zo draag je je steentje bij aan een betere wereld. Bij Jaarbeurs doen we dit overigens al voor je. We serveren zoveel mogelijk vegetarische gerechten en werken met lokale leveranciers wanneer we dat kunnen.
Natuurlijk weet je nooit precies hoeveel deelnemers je kunt verwachten. Vervelend, want je stemt er wel je catering en opstelling op af. Wij adviseren altijd bij het inschatten van je deelnemers: hanteer een marge van 20% en verwacht een no-show van 10%. Zo voorkom je verrassingen en blijf je flexibel bij onverwachte veranderingen.