La Vuelta bij Jaarbeurs - duurzaam event Sprinting towards sustainability

Whitepapers over evenementen organiseren

Kennis moet je delen en dan doen wij dan ook graag. Een deep-dive in allerlei actuele onderwerpen uit de eventbranche.

Met meer dan 100 jaar ervaring hebben wij de nodige kennis en expertise in huis over het organiseren van succesvolle evenementen, beurzen, congressen of vergaderingen - live en online. Deze waardevolle kennis delen we graag met jou in de vorm van behulpzame whitepapers over het organiseren van events, waarbij verschillende experts aan het woord komen.

Veel lees, leer en kijkplezier!

Het event als slim marketingmiddel: zo doe je dat!

Misschien merk je het ook in je eigen organisatie of netwerk, maar er zijn veel uiteenlopende meningen over het organiseren van events. Zo denken sommigen dat het alleen maar een leuk feestje voor klanten is. En dat op jouw kosten. Maar is dat ook echt zo?

In dit whitepaper delen onze ervaren eventmanagers hun visie, tips en handvatten. Over het event als slim marketingmiddel voor het halen van jouw specifieke SMART-doelen, hoe je in 5 stappen de ROI ervan berekent en wat te doen om het maximale uit jouw eerste of volgende evenement te halen.

Het event inzetten als slim marketingmiddel - whitepaper

Het eventbudget: 3 tips om de ROI van je event te vergroten

Het organiseren van een evenement, congres of beurs kost vaak veel tijd, geld en moeite. Maar als je het goed en slim aanpakt, levert het je ook héél veel op. In dit whitepaper delen onze eigen experts hun 3 gouden tips voor het vergroten van de Return On Investment (ROI).

Jaarbeurs Supernova Progress Congreszaal Utrecht

Een succesvolle combinatie van online + live: Bepaal het succes van je beursdeelname

De tijd waarin een exposant op een beurs ‘toevallig’ de juiste mensen ontmoette, is voorbij. Als je slimme technologie en online
sessies voor je laat werken, heb je zelf meer controle over het succes van je beursdeelname. Maar hoe doe je dat? Wij delen
graag onze inzichten over de vele voordelen van hybride beurzen en onze tips om deelname van jouw bedrijf tot een succes te maken.

Succesvolle beursdeelname

Blogs

Leger des heils
Blog

Elsje: "Een klein gebaar met heel veel impact"

Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Elsje van Vuuren (37) werkt twee jaar als senior communicatieadviseur in het team corporate communicatie bij Jaarbeurs. Onlangs liep ze in het kader van de Goede Doelendagen bij Jaarbeurs een dagje mee als vrijwilliger bij het Leger des Heils. Hoe is het eigenlijk om als Jaarbeursmedewerker uit je dagelijkse routine te stappen en een dagje mee te lopen als vrijwilliger? We lopen een ochtend met Elsje mee terwijl ze brood staat te smeren voor dak- en thuislozen bij het Leger des Heils op de Nieuwegracht in Utrecht.
Lees meer
Arno 6
Blog

Arno: " Van 0 naar 100 in één seconde"

Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Arno van der Linden (57) werkt al 28 jaar bij de afdeling beveiliging bij Jaarbeurs. Hoe is het eigenlijk om binnen deze afdeling bij Jaarbeurs te werken? We stappen in de wereld van Arno en nemen een kijkje achter de schermen bij de afdeling veiligheid van beurzen en evenementen.
Lees meer
Nicola 2
Blog

Nicola: "Nieuwe culturen maken mij nieuwsgierig"

Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Nicola Alliney (26), geboren en getogen in Italië, werkt als sales- en accountmanager in het internationale Jaarbeurs team dat onder andere vakbeurzen organiseert in Thailand, Vietnam, Indonesië, de Verenigde Arabische Emiraten en Rwanda. Nieuwe mensen en culturen leren kennen, daar krijgt hij energie van. Hoe is het eigenlijk om als Italiaan bij Jaarbeurs te werken? We stappen in de wereld van Nicola en ontdekken samen verschillende smaken en culturen bij Jaarbeurs.
Lees meer
Nikki
Blog

Nikki: "Padel en recruitment hebben meer gemeen dan je denkt"

Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons sterkste punt: onze mensen. Nikki de Coole (29) werkt nu een jaar als corporate recruiter in het People & Sustainability team van Jaarbeurs. Zodra haar werkdag is afgelopen is ze bloedfanatiek aan het padellen op onze indoor pop-up padelbaan. We spelen een potje padel met Nikki terwijl zij vertelt over het belang van vitaliteit op de werkvloer.
Lees meer
Twan
Blog

Twan: "Mijn voltijd studie is Jaarbeurskunde"

Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons sterkste punt: onze mensen. Twan Bakker (21) werkt naast zijn studie economie en bedrijfseconomie aan de Universiteit Utrecht als assistent-supervisor bij Jaarbeurs. Als geschiedenisliefhebber met een passie voor Jaarbeurs, verraste hij zijn collega’s met een ware ‘Jaarbeurstentoonstelling’.
Lees meer
OR
Blog

Mathijs & Frank: "We zijn een soort brug tussen de directie en onze medewerkers”

Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met onze sterkste eigenschap: onze mensen. Mathijs de Vries is accountmanager gastevenementen en Frank van Hal is senior contentmarketeer van de vakbeurzen BouwBeurs en VSK. Beide gepassioneerde collega’s nemen naast hun werkzaamheden ook zitting in de Ondernemingsraad (OR) bij Jaarbeurs.
Lees meer