Glory

Een persconferentie die wereldwijd live te volgen is? Dat (kick)boksen we voor elkaar!

Heel even was Koninklijke Jaarbeurs op donderdag 12 januari het middelpunt van de wereldwijde kickboks community. Niet omdat er gevochten werd, maar omdat kickboks organisatie GLORY dé titanenstrijd van 2023 aankondigt voor de internationale media. Terwijl in de hallen beneden de Vakantiebeurs was losgebarsten en duizenden bezoekers op zoek gingen naar de mooiste bestemmingen ver weg en dicht bij, stijgt op de eerste etage van het beurs- en congresgebouw de spanning. Wat is er aan de hand met de King of Kickboxing, Rico Verhoeven? 

In één van onze coolste zalen, de Polar, presenteerde GLORY de aankomende confrontatie van hun heavy weight kampioen. Enkele honderden journalisten en genodigden waren er fysiek bij. Zij konden vragen stellen aan ‘the King’ en zijn uitdager, Antonio Plazibat. Maar het evenement was ook wereldwijd live te volgen voor media en fans. Het aangekondigde gevecht, maar ook de blessure van Rico, zorgen al tijdens de persconferentie voor koppen op de nieuwssites.

glory

De presentatie op de rode loper, de persconferentie zelf en de 1-op-1 interviews na afloop: alles verliep zonder kleerscheuren. Neelke Kok, PR Manager bij GLORY Kickboxing, kijkt tevreden terug: “We zochten een centrale plek in het land, goed bereikbaar vanaf Schiphol. Ik kende de Jaarbeurs al goed en had er alle vertrouwen in dat we in Utrecht snel en gemakkelijk konden schakelen. Dat is gelukt. Uiteindelijk gaat het er vooral om wat de pers en de gasten ervan vinden. Die waren erg enthousiast over de mooie locatie en blikken er tevreden op terug. Diezelfde avond noemde de presentator in het NOS Sportjournaal onze persconferentie ‘een gelikte show’. Dat is waarvoor we het doen.”

glory

Ook accountmanager Myrthe Dekker is trots op het evenement: “Het is niet de eerste internationale persconferentie in de Jaarbeurs, maar een media evenement geeft altijd een bijzondere dynamiek. Het is belangrijk om in de voorbereiding en tijdens de uitvoering zo flexibel mogelijk te zijn. We hebben in een heel kort tijdsbestek alles kunnen regelen. Het tijdsverschil met de opdrachtgevers in de VS maakte dat nog extra uitdagend. Samen met onze partner Heuvelman, het team van Videoland en niet op de laatste plaats de mensen van onze opdrachtgever GLORY hebben we snel gewerkt en zijn we blij met een mooie prestatie!” 

Een belangrijk element in de organisatie was de vertrouwelijkheid ervan – dat het evenement überhaupt ging plaatsvinden moest tot het laatste moment stil worden gehouden. Myrthe: “Dat komt niet vaak voor, dat je in stilte iets moet voorbereiden. Maar we zijn zeker wel gewend om in vertrouwen events te organiseren, als de opdrachtgever daarom vraagt. Ook overheden vragen ons dat wel eens. Die discretie mogen onze cliënten verwachten.”

Het nieuws over de knie van Rico is eind van de middag wereldwijd bekend. De King of Kickboxing baalt ervan. Hij verontschuldigt zich naar zijn tegenstander en naar zijn fans, ook al kan hij er zelf niet zoveel aan doen. Antonio Plazibat hoopt op een spoedig herstel van Rico, zodat ze elkaar snel in de ring kunnen treffen. En nee, hij gaat zich niet focussen op deze zwakke plek van zijn opponent. De mannen krijgen een staande ovatie van de zaal voor hun sportiviteit. Terwijl iedereen terug kan kijken op een geslaagde bijeenkomst, kijken de kampioenen én de fans reikhalzend uit naar de sportieve ontmoeting van beide mannen. We wensen ze allebei heel veel succes.

Glory
Myrthe Dekker

We helpen je graag

Accountmanager Myrthe 

Op zoek naar een congreslocatie in Utrecht? De Polar is de perfecte plek voor jouw congres. 

Meer weten? Neem contact met mij op voor alle mogelijkheden. Of kom langs en ervaar zelf de vele mogelijkheden van ons congrescentrum.

events@jaarbeurs.nl  +31(0)30 295 58 81

DigiBouw
Nieuws

Digitalisering in bouwwereld noodzaak: nieuw vakevent DigiBouw focust op digitaal gedreven bouwproces

Utrecht, 23 oktober 2024 – Koninklijke Jaarbeurs en digiGO, het platform voor digitaal samenwerken in de gebouwde omgeving, lanceren een nieuw vakevent DigiBouw. DigiBouw 2024 heeft als doel de digitale adoptie binnen de bouw- en installatiesector te bevorderen. Tom van der Zwaag: “ Digitalisering...
Impressie 100 procent circulaire beursstand
Nieuws

Primeur: eerste 100 procent circulaire beursstand op vakbeurs Logistica Next in Koninklijke Jaarbeurs

Utrecht, 22 oktober 2024 – Met trots kondigt Koninklijke Jaarbeurs, de organisator van de vakbeurzen Logistica Next en ICT&Logistiek, aan dat de eerste 100 procent circulaire beursstand van Nederland op haar beursvloer gepresenteerd wordt. De stand van exposant Sweco, architecten- en...
Fjuze Microsoft
Case

Beleving en innovatie bij Jaarbeurs: Microsoft Envision oversteeg alles

Een zakelijk evenement organiseren draait allang niet meer om een presentatie of een standaard workshop. Het gaat om beleving. Om mensen te inspireren. Hen kippenvel te geven. En Fjuze weet precies aan welke touwtjes je daarvoor moet trekken. Afgelopen juni organiseerden ze in opdracht van Microsoft...
Lees meer
Future Green City 8
Case

Utrecht & Jaarbeurs hosten hét groene internationale congres Future Green City

Eind september was Utrecht het kloppende hart van het Future Green City World Congress, dé internationale ontmoetingsplek voor experts op het gebied van duurzame steden. Met meer dan 200 specialisten en 1400 deelnemers vormde dit congres een unieke kans om dieper in te duiken op de steden van morgen...
Lees meer
Gerard Lebeda aan de gracht
Case

Jaarbeurs en partners verzorgen Royal Trip to Utrecht

Als je de handen ineenslaat kun je hele toffe dingen organiseren, dat weten we bij Koninklijke Jaarbeurs als geen ander. Tijdens IBTM 2023 verlootte Jaarbeurs, in samenwerking met Utrecht Marketing, het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC), Centraal Museum, KLM en Crowne Plaza...
Lees meer
KCJ
Nieuws

Kamperen onverminderd populair: Kampeer & Caravan Jaarbeurs trekt weer meer bezoekers

Utrecht, 9 oktober 2024 – De 59ste editie van Kampeer & Caravan Jaarbeurs trok dit jaar 4 procent meer bezoekers dan vorig jaar. Met bijna 42.000 bezoekers is het grootste kampeerevent van Nederland zeer succesvol afgerond. Dit jaar was er bijzondere aandacht voor duurzaamheid, technologie en innovatie. Op de beursvloer werden dan ook vele primeurs en innovaties gepresenteerd. Het evenement heeft de verwachtingen van zowel exposanten als bezoekers overtroffen. Ook de organisatie van Kampeer & Caravan Jaarbeurs kijkt trots terug.