Mayen_Foto

Mayen: " Ons merk vertegenwoordigen"

Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Jaarbeurs speelt en hoe we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Mayen van Luttikhuizen bijt de spits af.  

Mayen van Luttikhuizen werkt op de afdeling Corporate communicatie & PR en is medeverantwoordelijk voor de corporate brandmarketing en content- en campagnestrategieën van Jaarbeurs. “Alles wat het merk Jaarbeurs raakt, valt onder onze verantwoordelijkheid” zegt ze. Het is haar taak om te zorgen dat organiserend Nederland weet wat er mogelijk is bij Jaarbeurs. Dat doet ze onder andere door nieuwe campagnes en content strategieën op te zetten, content te delen, business cases te maken en campagnes te meten. 
 

Mayen_Foto

Duurzaam, vriendelijk en vernieuwend

Momenteel werkt ze aan de branding. Mayen: “We houden ons bezig met hoe we Jaarbeurs als merk neerzetten en hoe we herkend willen worden. Jaarbeurs heeft drie merkpijlers: duurzaam, vriendelijk en vernieuwend. Maar het zeggen en het uitstralen, dat zijn twee dingen. En dat is zo mooi van onze merkpijlers, ze sluiten naadloos aan op hoe we als Jaarbeurs zijn. Wij ‘van boven’ roepen niet dat we ons zo moeten gedragen. Je voélt het gewoon als je bij ons bent. Alles wat we doen en elke keuze die we maken, sluit aan op onze merkpijlers.”

 

“Onze merkpijlers sluiten naadloos aan op wie we zijn.” 

Kilometers gewandeld

Merkpijlers komen tot uiting in verschillende manieren. Zo heeft Mayen onlangs nog kilometers afgelegd om de signing rondom Jaarbeurs te analyseren. “We zijn veel bezig met de fysieke customer journey. Hoe vinden onze bezoekers de juiste routes, hoe worden ze welkom geheten en hoe ziet het er daar uit? Vroeger noemden we dat gastvrij, maar het is meer dan dat. Daarom hebben we het aangepast naar vriendelijk.”

 

Mayen_lopend

Online klantreis verbeteren

En hoewel ze de kilometerslange wandelingen waardeert, zit het ook in haar aard om vanuit een online visie te denken. “Ik ben altijd op zoek naar manieren om de digitale klantreis te verbeteren. Je moet zijn waar je klanten zijn, en niet andersom. Sinds ik hier werk, heb ik veel dashboards gebouwd en gezorgd dat alles online soepel loopt. Daarnaast moet je je beseffen dat je mee moet gaan met je klanten. Waar is nou écht behoefte aan?”

Uniek: online boekingstool

Dat bleek het makkelijk kunnen boeken van een ruimte. Mayen: “Je moet niet gebonden zijn aan kantoortijden. Je moet kunnen boeken waar en wanneer jij dat wilt.” En met die gedachte in het achterhoofd werd het afgelopen jaar een online boekingstool voor het vergadercentrum MeetUp ontwikkeld en gelanceerd. “Nu kan je letterlijk vanaf je mobiel ergens onderweg een zaal boeken. Je ziet hier de beschikbaarheid, de kosten, catering, audiovisuele middelen, etc. Alles wat je nodig hebt voor jouw bijeenkomst, wordt direct in ons systeem geboekt. En dat is in onze markt best vernieuwend, meestal krijg je namelijk achteraf nog een belletje of de ruimte wel of niet beschikbaar is. Bij ons dus niet. Je boekt jouw vergadering direct in onze agenda.” 

 

“De online boekingstool is enorm vernieuwend. Je boekt rechtstreeks in onze agenda.”

 

mayen_telefoon

Meer dan een hallencomplex

Met de tool hoopt ze een stap verder te zetten om het congres- en vergadercentrum van Jaarbeurs op de kaart te zetten. Het is een uitdaging, want er zijn nog steeds eventmanagers of marketeers die niet weten dat Jaarbeurs over een congres- en vergadercentrum beschikt. Mayen: “Iedereen kent Jaarbeurs van de Vakantiebeurs, BouwBeurs, State of Trance, Dutch Comic Con en KreaDoe. Het zit ‘m misschien ook in onze naam: JaarBEURS. De grote evenementen die aandacht trekken, zijn immers vaak beurzen of concerten. Het is nog een uitdaging om te zorgen dat ook bij externe bezoekers en organisatoren het lampje brandt dat je ook kunt vergaderen of congressen en gala’s kunt organiseren bij Jaarbeurs. Maar het is wel een uitdaging die ik de komende jaren met veel plezier aanga. Want als er iets is wat ik tof vind, is het om te zien hoe verfrissend Jaarbeurs omgaat met nieuwe ideeën. We zijn een grote organisatie, en tegelijkertijd ook weer niet. Als je een goed plan hebt, en je stapt op onze directeur af, dan krijg je ook een eerlijke kans.” 

 

Foto's: Michiel Ton

Meer weten over werken bij Jaarbeurs?

Lees meer verhalen van onze medewerkers op werkenbij.jaarbeurs.nl