KreaDoe

Creatief hobbyen populair: KreaDoe Lentefestival trekt recordaantal bezoekers

Utrecht, 24 april 2024 – Nederlandse en Belgische creatievelingen kwamen afgelopen weekend samen tijdens de derde editie van het KreaDoe Lentefestival. Het creatiefste festival van de Benelux trok zo’n 24.000 bezoekers, een kwart meer dan de vorige editie. De organisatie kijkt terug op een succesvolle editie met zeer enthousiaste reacties van exposanten en bezoekers. Marleen Rompen, beursmanager KreaDoe Lentefestival: “Samen met 225 exposanten boden we een beurs bomvol beleving. Het was een enorm drukbezochte editie met veel jonge creatievelingen. Zij ontdekten de nieuwste hobby’s, ontmoetten hun favoriete influencer en shopten talloze lifestyle producten. Ik kijk mega trots terug op deze bruisende editie!”

Creatief hobbyen steeds populairder onder jongeren

Hobbyisten konden drie dagen lang inspiratie opdoen en nieuwe hobby’s ontdekken. Marleen Rompen: “Het Lentefestival richt zich jaarlijks voornamelijk op creativiteit, lifestyle en entertainment, met een breed scala aan workshops waar de nieuwste hobby's en technieken kunnen worden uitgeprobeerd, zoals armbreien en miniatuurbouw. Het maken van plakboeken, bekend als scrapbooking, bleek afgelopen editie ook bijzonder populair. Bovendien bood het festival een nieuw babyplein voor jonge moeders, vol met creatieve benodigdheden en diverse stands met creatieve accessoires.” Het Lentefestival onderscheidt zich duidelijk van KreaDoe Najaar, dat zich volledig concentreert op do-it-yourself en voornamelijk een publiek van 45-plussers aantrekt. “Het Lentefestival biedt een breder scala aan activiteiten en belevingen, met muzikaal entertainment, shopmogelijkheden voor accessoires & beauty en het ontdekken van diverse creatieve hobby's. Bovendien is twintig procent van onze bezoekers jonger dan 16 jaar. Die creatieve verbinding tussen generaties is mooi om te zien", licht Marleen Rompen toe.

Ook exposanten kijken terug op een succesvolle editie. Zo vertellen sieradenwinkel Celinies en kaarsenwebshop DV Candles: “Het was weer goed geregeld, lekker druk en een mega gezellige en fijne sfeer.”

Naast volop beleving ook voor het eerst een prikkelarme ruimte
De organisatie van het KreaDoe Lentefestival is continu op zoek naar manieren om volop beleving te bieden voor een echte dag uit. Marleen Rompen: “Zeker het begin en eind van een event blijft onze bezoekers bij. Zo stond er een dj in een discobol bij de ingang. We zagen de mensen swingend binnenkomen. Een klein element dat zoveel impact maakt.” Naast volop beleving presenteerde de organisatie ook voor het eerst met succes twee prikkelarme ruimtes op de beursvloer. Een plek waar bezoekers die dat nodig hebben, zich terug kunnen trekken in een fijne serene plek. “Mijn dochter is hoogbegaafd en ervaart de wereld om haar heen daardoor intenser. Naar een drukke beurs gaan, is dan niet per se het beste idee. Een prikkelarme ruimte is dan een perfecte oplossing om toch samen erop uit te gaan naar KreaDoe Lentefestival”, licht een van de bezoekers toe.

KreaDoe-bezoekers halen ruim 9.000 euro op voor het Prinses Máxima Centrum
KreaDoe Lentefestival haalt met haar derde editie een recordbedrag van ruim 9.127 euro op voor het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie in Utrecht. Jaarbeurs zet zich in voor de missie van het Máxima: ieder kind met kanker genezen met optimale kwaliteit van leven. Marleen Rompen: “Bezoekers konden meedoen aan verschillende activiteiten, zoals donaties bij de ticketverkoop en de KreaDoe bingo. Het opgehaalde bedrag en de donaties uit de webshop doneren we aan het Prinses Máxima Centrum.”

KreaDoe Najaar vindt dit jaar plaats van 30 oktober tot en met 3 november  met de focus op do-it-yourself. De nieuwe datum van het KreaDoe Lentefestival 2025 is van vrijdag 11 tot en met 13 april met de focus op creatieve hobby's. Beide evenementen vinden plaats in Koninklijke Jaarbeurs. 

Nieuws

ILO
Nieuws

Vakbeurzen ICT&Logistiek en Logistica Next: succesvolle editie met kwaliteit en innovatie in overvloed

Utrecht, 12 november 2024 – ICT&Logistiek en Logistica Next, georganiseerd door Koninklijke Jaarbeurs, hebben afgelopen week opnieuw hun waarde bewezen als toonaangevende vakbeurzen voor de logistieke sector. De vakbeurzen brachten de nieuwste innovaties samen en boden een platform voor professionals om te netwerken en om de markt vooruit te helpen. Een hoogtepunt was de uitreiking van de prestigieuze Logistica Award aan Essensium voor de meest baanbrekende innovatie in de sector. Ook tekenden logistieke ketenhouders een intentieverklaring voor een standaard kernset voor primaire data. De grootste logistieke vakbeurzen van de Benelux trokken gezamenlijk 10.500 bezoekers, dit zijn er 10 procent meer dan de vorige editie. In 2025 vinden de vakbeurzen ICT&Logistiek en Logistica Next plaats van 4 tot en met 6 november.
Cybersec
Nieuws

Vakbeurs Cybersec Netherlands fors gegroeid

Utrecht, 12 november 2024 – De tweede editie van vakbeurs Cybersec Netherlands heeft alle verwachtingen overtroffen met ruim 3.000 bezoekers en een vernieuwd en internationaal programma. Cybersec Netherlands wordt georganiseerd door Koninklijke Jaarbeurs en vond op 6 en 7 november plaats. De vakbeurs bevestigt opnieuw haar rol als toonaangevend cybersecurity-event in Europa door zowel de inhoudelijke verdieping als nieuwe, interactieve manieren om cybersecurity te ervaren. Mick den Dijker, beursmanager: “Cybersec Netherlands 2024 heeft op alle fronten groei laten zien, met een internationaal programma, internationale partners én unieke manieren waarop bezoekers zelf de wereld van cybersecurity konden ervaren.”
KreaDoe
Nieuws

35ste editie DIY-festival KreaDoe overtreft verwachtingen met ruim 53.000 bezoekers

Utrecht, 5 november 2024 – Afgelopen week stond Koninklijke Jaarbeurs volledig in het teken van creatief hobbyen tijdens KreaDoe. Het grootste do-it-yourself (DIY)-festival van de Benelux is buitengewoon succesvol afgerond met bijna 20 procent meer bezoekers dan de vorige editie. Met een...
Tom van Kuyk
Nieuws

Koninklijke Jaarbeurs zet in op radicale innovatie met head of innovation & experience

Utrecht, 5 november 2024 – Koninklijke Jaarbeurs kondigt met trots aan dat Tom van Kuyk is gestart als head of innovation & experience. In deze nieuwe rol zal hij een cruciale bijdrage leveren aan de strategische koers van het bedrijf, waarbij vernieuwing en duurzaamheid als belangrijke pijlers...
DigiBouw
Nieuws

Digitalisering in bouwwereld noodzaak: nieuw vakevent DigiBouw focust op digitaal gedreven bouwproces

Utrecht, 23 oktober 2024 – Koninklijke Jaarbeurs en digiGO, het platform voor digitaal samenwerken in de gebouwde omgeving, lanceren een nieuw vakevent DigiBouw. DigiBouw 2024 heeft als doel de digitale adoptie binnen de bouw- en installatiesector te bevorderen. Tom van der Zwaag: “ Digitalisering...
Impressie 100 procent circulaire beursstand
Nieuws

Primeur: eerste 100 procent circulaire beursstand op vakbeurs Logistica Next in Koninklijke Jaarbeurs

Utrecht, 22 oktober 2024 – Met trots kondigt Koninklijke Jaarbeurs, de organisator van de vakbeurzen Logistica Next en ICT&Logistiek, aan dat de eerste 100 procent circulaire beursstand van Nederland op haar beursvloer gepresenteerd wordt. De stand van exposant Sweco, architecten- en...