IPON 24 Reshift

Een dik decennium samenwerken: de band tussen Reshift en Jaarbeurs

Betrouwbaarheid. Dát is wat Anita de Jonge, projectmanager bij Reshift, het meest waardevol vindt aan samenwerken met Koninklijke Jaarbeurs. Al meer dan vijftien jaar organiseert het bedrijf uit Haarlem events in Utrecht. En dat blijven ze doen. Inmiddels organiseren ze drie keer per jaar een congres in Supernova en een tweejaarlijkse vakbeurs, IPON, in de hallen. Acht vragen aan Reshift. 

Wat doet Reshift?

‘Reshift is een mediabedrijf en contentspecialist. We maken, distribueren en meten unieke content voor websites als kieskeurig.nl, gamer.nl en ID.nl, brengen magazines uit en organiseren webinars, vakbeurzen en evenementen. Bij Jaarbeurs organiseren we IPON, een vakbeurs voor onderwijsprofessionals en ICT’ers in het onderwijs. IPON is een tweejaarlijks vakbeurs in de hallen. In Supernova organiseren we evenementen voor IT-professionals; Future Tech, J-Spring en Frontmania Conference.’  Daarnaast organiseren we op andere locaties ook nog jaarlijks TEQnation en J-Fall.’

IPON 24 Reshift

Waarom Jaarbeurs?

‘Sowieso natuurlijk vanwege de bereikbaarheid, het ligt op een toplocatie. Daarnaast zijn het mooie zalen met goede techniek. Toch is de fijne samenwerking voor ons de grootse reden. Jaarbeurs kan snel anticiperen. De evenementenbusiness is inherent aan lastminute wijzigingen; bijvoorbeeld wanneer je onverwachts op het laatste moment de catering moet wijzingen of 50 aanmeldingen meer hebt. Je hoort nooit: “Je bent al voorbij de deadline, dit had je eerder moeten aanvragen”. In tegenstelling, ze zijn juist soepel en flexibel. Jaarbeurs denkt met je mee.’

Denkt Jaarbeurs ook mee om het event nog succesvoller te maken?
‘Ja, zeker. IPON is de laatste jaren hard gegroeid en we hadden echt meer ruimte nodig. Het werd tijd voor een extra hal. Zelf wisten we nog niet precies hoe dat vorm zou krijgen, dus Jaarbeurs dacht mee. Bijvoorbeeld over de plattegrond, en of we een hele hal nodig zouden hebben of een gedeelte daarvan. We hebben daar goed advies in gekregen. Het scheelt ook dat we het wiel niet opnieuw hoeven uit te vinden met elkaar.’

Hoe bedoel je dat?
‘We komen al zo lang hier, we weten hoe het werkt en wat de regels zijn. Als je nieuw bent bij een venue moet je dat allemaal eerst uitzoeken. Dat kost opstarttijd. Tijd die je soms niet hebt of tijd die je niet wil verspillen. Je moet echt een aantal events met elkaar hebben gedraaid om een samenwerkingspartner te worden.’

IPON 24 Reshift

"Jaarbeurs komt na wat ze belooft"

‘Er zijn niet veel locaties zoals Jaarbeurs, zeker niet in dit formaat. Natuurlijk hebben we weleens gekeken om het in Amsterdam of Rotterdam te doen, maar onze voorkeur blijft hier. De samenwerking, prijs-kwaliteitverhouding en de ligging maken dat we hier terugkomen.’

Zijn er meer gemeenschappelijke delers tussen jullie?
‘Ja, duurzaamheid. Dat is een onderwerp dat wij, en onze doelgroep, erg belangrijk vinden. We vinden het heel prettig dat Jaarbeurs zich als duurzame locatie opstelt. Zo hadden ze bijvoorbeeld al voordat de wetgeving inging, de plastic en kartonnen bekertjes vervangen door glazen. Dat is fijn. Onze doelgroep ziet dat ook. We horen het ook terug uit enquêtes. Positieve punten én verbeterpunten. Zo kwam naar voren dat iemand vond dat er meer prullenbakken moesten komen om afval te scheiden. Als je dat aangeeft bij Jaarbeurs, gaan ze daar serieus mee om. Je ziet dat dit een belangrijk thema voor hen is.’

Wat vindt de doelgroep van Jaarbeurs als locatie?
‘Ze zijn heel tevreden. Meestal geven ze Jaarbeurs 4 van de 5 punten.’

IPON 24 Reshift

Waardevolle samenwerking

‘De betrouwbaarheid vinden wij het meest waardevol aan onze samenwerking. De mensen bij Jaarbeurs komen na wat ze beloven en je komt niet voor verrassingen te staan. Je krijgt echt het gevoel dat je met een betrouwbare partner samenwerkt. Je weet wat je aan elkaar hebt, en daardoor zal je minder snel overstappen naar een ander.’

Jannemarije Spruitenburg

Ook een beurs bij Jaarbeurs organiseren?

Account- en eventmanager Jannemarije

Heb jij een gaaf idee voor een evenement of beurs? In ons beurs- en congresgebouw hebben wij de ruimte en passie voor jouw evenement. Neem contact met mij op. Ik vertel je graag meer over alle mogelijkheden in onze evenementenlocatie in Utrecht.

eec@jaarbeurs.nl  +31(0)30 295 5023 

Cases

Fjuze Microsoft
Case

Beleving en innovatie bij Jaarbeurs: Microsoft Envision oversteeg alles

Een zakelijk evenement organiseren draait allang niet meer om een presentatie of een standaard workshop. Het gaat om beleving. Om mensen te inspireren. Hen kippenvel te geven. En Fjuze weet precies aan welke touwtjes je daarvoor moet trekken. Afgelopen juni organiseerden ze in opdracht van Microsoft...
Lees meer
Future Green City 8
Case

Utrecht & Jaarbeurs hosten hét groene internationale congres Future Green City

Eind september was Utrecht het kloppende hart van het Future Green City World Congress, dé internationale ontmoetingsplek voor experts op het gebied van duurzame steden. Met meer dan 200 specialisten en 1400 deelnemers vormde dit congres een unieke kans om dieper in te duiken op de steden van morgen...
Lees meer
Gerard Lebeda aan de gracht
Case

Jaarbeurs en partners verzorgen Royal Trip to Utrecht

Als je de handen ineenslaat kun je hele toffe dingen organiseren, dat weten we bij Koninklijke Jaarbeurs als geen ander. Tijdens IBTM 2023 verlootte Jaarbeurs, in samenwerking met Utrecht Marketing, het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC), Centraal Museum, KLM en Crowne Plaza...
Lees meer
Scherm Power BI in zaal
Case

PowerBI Gebruikersdagen bij Jaarbeurs trekken élk jaar meer bezoekers

Als je al een aantal jaar op rij met elkaar samenwerkt, weet je wat de ander van je verwacht en nodig heeft. Dat kan enorm in je voordeel werken tijdens de aanloop naar een event. Zo is dat ook tussen PBIG en Koninklijke Jaarbeurs. Begin dit jaar organiseerde PBIG voor de zevende keer de PowerBI Gebruikersdagen in de congreslocaties Supernova en Media Plaza van Jaarbeurs. En wederom met succes: het event weet elk jaar meer bezoekers te trekken.
Lees meer
Selfie van twee mensen
Case

MVO Nederland organiseert groot zakelijk duurzaamheidsfestival bij Jaarbeurs

Als je hét grootste zakelijke duurzaamheidsfestival van het jaar organiseert, dan vraagt dat uiteraard om een duurzame locatie. Daarom wilde MVO Nederland de Dag voor DoenDenkers opnieuw bij Koninklijke Jaarbeurs organiseren. Een terugblik met Manager Communicatie & Public Affairs van MVO Nederland, Marije Perdon, over de organisatie van dit groene evenement: ‘We kregen bij Jaarbeurs echt de ruimte om te programmeren wat we wilden.’
Lees meer
Padel 1
Case

Jaarbeurs omgetoverd tot indoor padelbaan

Koninklijke Jaarbeurs is deze zomer de hotspot voor de fervente padelliefhebber. Een beurshal is omgetoverd tot indoor padelbaan met zes wedstrijdbanen. Samen met Rekré Sport, Majesty Padel, The HEINEKEN Company en Ondernemersfonds Utrecht is een sportieve droom werkelijkheid geworden. Twee maanden lang kunnen zowel recreatieve als competitieve padelspelers in Utrecht hun hart ophalen en is de stad nog een faciliteit van het populaire padellen rijker. We blikken met de betrokken partijen terug op de totstandkoming van dit unieke initiatief.
Lees meer