Als je hét grootste zakelijke duurzaamheidsfestival van het jaar organiseert, dan vraagt dat uiteraard om een duurzame locatie. Daarom wilde MVO Nederland de Dag voor DoenDenkers opnieuw bij Koninklijke Jaarbeurs organiseren. Een terugblik met Manager Communicatie & Public Affairs van MVO Nederland, Marije Perdon, over de organisatie van dit groene evenement: ‘We kregen bij Jaarbeurs echt de ruimte om te programmeren wat we wilden.’
Speciaal voor aangesloten partners organiseert MVO Nederland al jaren op rij een terugkerend netwerkevent. Vroeger in de vorm van een nieuwjaarsborrel, inmiddels doorontwikkeld naar de Dag voor DoenDenkers. Een uniek festival waar partners zich laten inspireren door bijzondere optredens over duurzaamheid, samen concrete uitdagingen aangaan en met elkaar netwerken. Marije: ‘Het event staat vooral in het teken van dóen. Minder praten, en juist meer interactieve sessies waar je zelf aan de slag kunt met duurzaamheid.’
Duurzame ambities
Net als vorig jaar, was Jaarbeurs weer de gastheer van het groene event. Een logische keuze volgens Marije: ‘Sowieso wilden we graag het event bij een partner van MVO Nederland hosten, en Jaarbeurs is dat. Maar vooral het duurzame karakter vinden we essentieel. Jaarbeurs is zeer actief bezig met duurzaamheid, iets wat voor ons uitermate belangrijk is bij het organiseren van dit event.’
‘Een duurzaam karakter van een evenementenlocatie is voor ons essentieel
Evenementenlocatie aan het station
Ook de locatie was belangrijk, want MVO Nederland heeft partners door heel Nederland. Een evenementenlocatie naast het station én in het midden van het land biedt daarom uitkomst. Marije: ‘We stimuleren onze bezoekers om echt met het ov te komen. We benoemen bijvoorbeeld ook bewust niet dat er parkeerplekken zijn. Je hoeft echt de auto niet te pakken, want Jaarbeurs ligt op loopafstand van het station.’