ALT

Frankwatching SocialToday Event 2024: de toekomst van social media

Organiseren doen we samen. Laila van der Linden, eventmanager bij Frankwatching, vertelt hoe zij in ons Beatrix Theater en vergadercentrum Jaarbeurs MeetUp het Frankwatching SocialToday Event 2024 heeft georganiseerd. ''De samenwerking met Jaarbeurs heb ik als heel fijn ervaren!''


Voor iedereen die zich bezighoudt met of interesse heeft in marketing, communicatie, strategieën en AI, is er één platform waar je niet omheen kunt: Frankwatching. Een platform en community met meer dan 600 experts die hun kennis via artikelen, infographics, video’s en podcasts op de blog delen. Met als klap op de vuurpijl het jaarlijkse SocialToday Event. Tijdens deze achtste editie van het succesvolle evenement stonden nieuwe ontwikkelingen op het gebied van kunstmatige intelligentie en het gebruik daarvan binnen contentmarketing en social media centraal. Het thema van de dag was dan ook: Shaping the future of social media.

Ervaringen delen en inspireren

Hoewel de professionaliteit duidelijk merkbaar was, was er toch ruimte voor een gezellige, informele sfeer dankzij de doelbewuste aanpak van het programma: koffie- en lunchpauzes werden optimaal ingezet als netwerkmoment. De setting van het evenement nodigde uit om ervaringen te delen. Ook op het podium werd deze lijn doorgetrokken. Zo spraken Rochelle Wielinga en Kasper Figee, content- en campagnespecialist bij Zeeman, over de kracht van communities, de uitdaging van het ondersteunen van 1.300 winkels op social media en de keuzes die daarbij komen kijken. Steffie Jansen, Manager Marketing & Communicatie bij KiKa, volgde hen op met een inspirerend verhaal over fondsenwerving via TikTok. Ook was er politieagente Kim van der Weij met een inspirerende live podcast en hield Susan van Haren, Manager Editorial & Publishing RTL/Videoland, een keynote over de realiteit van social media.

Presentatie

Vertrouwd partnerschap

Het was geen verrassing dat Frankwatching Jaarbeurs als evenementenlocatie koos, gezien hun eerdere positieve ervaringen met het organiseren van evenementen bij de Utrechtse congreslocatie. Wel was het de eerste keer dat het evenement in het Beatrix Theater gehouden werd. De organisatie koos vorige jaren altijd voor  de moderne congreslocatie Media Plaza maar door het groeiende aantal deelnemers van het populaire evenement werd deze locatie te klein. Van der Linden: ''Gelukkig heeft Jaarbeurs veel opties en stelden ze voor om het evenement naar het Beatrix Theater te verhuizen waar voldoende ruimte zou zijn voor het grote aantal deelnemers. En het was weer een succes! Heel fijn dat het team weer zo goed met mij meedacht.”

"Het Jaarbeursteam wachtte mij op met een kopje koffie en ze waren de hele dag beschikbaar mij te helpen met alle vragen."

Ook over de samenwerking in aanloop naar het evenement en tijdens de dag zelf is Laila positief. “De samenwerking met het team heb ik weer als heel fijn ervaren, het voelt echt als een partnerschap waarbij we samen naar het beste resultaat werken. Op de dag van het event heb ik ook helemaal geen stress ervaren, het Jaarbeursteam wachtte mij ’s ochtends vriendelijk op met een kop koffie en ze waren de hele dag beschikbaar om mij te helpen met alle vragen. Van meubilair klaarzetten tot het schoonmaken van de stoelen en last minute aanvragen van iets wat ik bijvoorbeeld zelf vergeten was. Dat was ontzettend fijn.''

Live Podcast

Breed scala aan mogelijkheden

Van der Linden kijkt voldaan terug op het SocialToday Event: ''Wat ik als eventmanager heel erg fijn vind is als een event er echt als een succes uitziet. Dat is zowel voor ons als organisatie, als voor de partners en bezoekers belangrijk. Omdat de mogelijkheden van het Beatrix Theater in combinatie met de vergaderzalen van Jaarbeurs zo divers zijn konden we ze inzetten op elke gewenste manier. De combinatie van deze locaties én het meedenkend vermogen van het Jaarbeursteam hebben echt bijgedragen aan het succes. Zo gaven ze bijvoorbeeld goed advies over  de juiste opstelling om de verschillende  zalen goed in te delen waardoor het er echt goed uitzag en de deelnemers de juiste sfeer meekregen.''

 

"De locaties en het meedenkend vermogen van het team hebben echt bijgedragen aan het succes."

ste 2024

Op naar het volgende event

Met zo’n succesvolle achtste editie focust Frankwatching zich op de volgende editie. Van der Linden: ''Social Today is een jaarlijks terugkerend evenement. Onze andere marketinggerelateerde evenementen organiseren we ook bij Jaarbeurs, zoals ons nieuwste AI Marketing Event in april dat we in congrescentrum Supernova organiseren. Ik zie ernaar uit de komende jaren nog vele succesvolle evenementen met elkaar neer te zetten!''

Keynote in Beatrix Theater
Kelly van der Velden - Otten

Ook een congres bij Jaarbeurs organiseren?

Accountmanager Kelly

Heb jij een gaaf idee voor een evenement of awardshow? En zoek je hiervoor een grote centraal gelegen evenementenlocatie? Wij hebben de ruimte en passie om jouw evenement in Utrecht tot een succes te maken. Neem contact met mij op en ik vertel je graag meer over alle mogelijkheden.

events@jaarbeurs.nl  +31(0)30 295 58 81

Cases

Fjuze Microsoft
Case

Beleving en innovatie bij Jaarbeurs: Microsoft Envision oversteeg alles

Een zakelijk evenement organiseren draait allang niet meer om een presentatie of een standaard workshop. Het gaat om beleving. Om mensen te inspireren. Hen kippenvel te geven. En Fjuze weet precies aan welke touwtjes je daarvoor moet trekken. Afgelopen juni organiseerden ze in opdracht van Microsoft...
Lees meer
Future Green City 8
Case

Utrecht & Jaarbeurs hosten hét groene internationale congres Future Green City

Eind september was Utrecht het kloppende hart van het Future Green City World Congress, dé internationale ontmoetingsplek voor experts op het gebied van duurzame steden. Met meer dan 200 specialisten en 1400 deelnemers vormde dit congres een unieke kans om dieper in te duiken op de steden van morgen...
Lees meer
Gerard Lebeda aan de gracht
Case

Jaarbeurs en partners verzorgen Royal Trip to Utrecht

Als je de handen ineenslaat kun je hele toffe dingen organiseren, dat weten we bij Koninklijke Jaarbeurs als geen ander. Tijdens IBTM 2023 verlootte Jaarbeurs, in samenwerking met Utrecht Marketing, het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC), Centraal Museum, KLM en Crowne Plaza...
Lees meer
Scherm Power BI in zaal
Case

PowerBI Gebruikersdagen bij Jaarbeurs trekken élk jaar meer bezoekers

Als je al een aantal jaar op rij met elkaar samenwerkt, weet je wat de ander van je verwacht en nodig heeft. Dat kan enorm in je voordeel werken tijdens de aanloop naar een event. Zo is dat ook tussen PBIG en Koninklijke Jaarbeurs. Begin dit jaar organiseerde PBIG voor de zevende keer de PowerBI Gebruikersdagen in de congreslocaties Supernova en Media Plaza van Jaarbeurs. En wederom met succes: het event weet elk jaar meer bezoekers te trekken.
Lees meer
Selfie van twee mensen
Case

MVO Nederland organiseert groot zakelijk duurzaamheidsfestival bij Jaarbeurs

Als je hét grootste zakelijke duurzaamheidsfestival van het jaar organiseert, dan vraagt dat uiteraard om een duurzame locatie. Daarom wilde MVO Nederland de Dag voor DoenDenkers opnieuw bij Koninklijke Jaarbeurs organiseren. Een terugblik met Manager Communicatie & Public Affairs van MVO Nederland, Marije Perdon, over de organisatie van dit groene evenement: ‘We kregen bij Jaarbeurs echt de ruimte om te programmeren wat we wilden.’
Lees meer
Padel 1
Case

Jaarbeurs omgetoverd tot indoor padelbaan

Koninklijke Jaarbeurs is deze zomer de hotspot voor de fervente padelliefhebber. Een beurshal is omgetoverd tot indoor padelbaan met zes wedstrijdbanen. Samen met Rekré Sport, Majesty Padel, The HEINEKEN Company en Ondernemersfonds Utrecht is een sportieve droom werkelijkheid geworden. Twee maanden lang kunnen zowel recreatieve als competitieve padelspelers in Utrecht hun hart ophalen en is de stad nog een faciliteit van het populaire padellen rijker. We blikken met de betrokken partijen terug op de totstandkoming van dit unieke initiatief.
Lees meer