yves saint laurent ysl product launch event case

Yves Saint Laurent onthult nieuw herenparfum op mysterieuze wijze in congrescentrum Jaarbeurs Supernova

Compleet gehuld in het zwart verzamelden 200 parfumerie-eigenaren zich bij congrescentrum Supernova van Koninklijke Jaarbeurs. Ze waren uitgenodigd om zich te laten onderdompelen in de wereld van MYSLF; het nieuwe hervulbare parfum van Yves Saint Laurent. Jannick Warnier, Project Manager bij UC Belgium straalt als hij vertelt over het luxueuze event: ‘Het congrescentrum Supernova en het thema sloten naadloos op elkaar aan.’ 

Niks is zo nauw verbonden met emotie en persoonlijke expressie als een parfum. Hoe beschrijvend je het ook probeert te verwoorden, de juiste ervaring overtreft alles. En dat weten ze bij het full service agency UC Belgium maar al te goed. Hun eisen voor de productlancering van het nieuwe herenparfum van Yves Saint Laurent waren daarom niet mild: ultieme beleving tot in de kleinste details.

Beleving voor alle zintuigen

Jannick vertelt: ‘Beleving was voor ons echt het allerbelangrijkste. Dit event werd georganiseerd voor de parfumerie-eigenaren in Nederland waarbij ze uitleg kregen over de kern van het parfum en hoe het tot ontwikkeling kwam. We werkten daarbij met verschillende experience zones. Zo hadden we een ingredients corner, waar we de hoofdingrediënten van het parfum tentoonstelden. En ook een refillability booth; waar werd getoond hoe de parfum navulbaar is en hoe dat werkt. Ook stond er een photobooth waar de bezoekers met zowel de flacon als met Austin Butler, het gezicht van MYSLF, op de foto konden. Deze twee werden ter plekke in de foto geshopt. De genodigden werden echt ondergedompeld in de MYSLF-wereld.’ 

Een geur van mysterie: Het verhaal achter Yves Saint Laurent's spraakmakende onthulling

Alle troeven in de hand

Het event voor parfumerie-eigenaren werd drie keer georganiseerd in Nederland en België. De organisatie moest daarom ook drie locaties vinden. Een belangrijke factor was mogelijkheid om aan te sluiten bij het thema ‘spiegel’, wat symbool stond voor zelfexpressie. Jannick: ‘Dat pakte bij congrescentrum Jaarbeurs Supernova bijzonder goed uit. De zaal heeft namelijk letterlijk spiegels aan het plafond hangen.’ Andere factoren waren de bereikbaarheid en parkeergelegenheid. Jannick: ‘Jaarbeurs ligt naast het openbaar vervoer, er zijn genoeg parkeerplekken en de route is duidelijk aangegeven vanaf de snelweg. Daarnaast heeft het een zeer mooie presentatieruimte. Het is uitgerust met perfect geluid en een groot presentatiescherm. Dat zijn gewoon dé troeven van Jaarbeurs.’ 

Details maken het verschil

Jannick is nog steeds blij dat ze voor Jaarbeurs kozen om eerste lancering te houden. Niet alleen leende congrescentrum Supernova zich uitstekend voor het luxueuze event, ook de behulpzaamheid en vriendelijkheid van het team scoorden punten. ‘Natuurlijk zijn dat zaken die elke evenementenlocatie probeert, maar niet iedereen slaagt erin. Een vriendelijk persoon die je verder helpt en zelf meedenkt is echt aangenaam om mee te werken. Qua catering heeft Jaarbeurs zeer proactief meegedacht. Ze zagen tijdens het event dat alle aankleding zwart was. Behalve de borden waarop het eten geserveerd werd. Ze hebben daarom last minute nog alle witte borden omgewisseld naar zwart servies zodat het volledig in het thema paste.’  

Een geur van mysterie: Het verhaal achter Yves Saint Laurent's spraakmakende onthulling

Meedenken en snel schakelen

Op de vraag wat hij nog meer een belangrijke eigenschap vindt van een evenementenlocatie, noemt hij flexibiliteit. ‘We hadden redelijk last minute besloten om een extra show toe te voegen met licht en rook. Fleur, onze contactpersoon, heeft dat heel duidelijk omkaderd en begeleid. Zij gaf dit vervolgens door aan de audiovisuele partner. Alles wat we vroegen, was er. En dat terwijl het initieel niet bij de eerste aanvraag zat. Jaarbeurs ging hier flexibel mee om en kon snel schakelen.’ Het was voor Jannick de eerste keer dat hij een event in Jaarbeurs organiseerde. En gebaseerd op het afgelopen event, blijft het daar niet bij: ‘We organiseren veel beurzen in Nederland, dus ik heb gevraagd naar de contactgegevens van degene die hierover gaat binnen Jaarbeurs. Wat ons betreft gaan we zeker nog vaker samenwerken!’ 
 

Een geur van mysterie: Het verhaal achter Yves Saint Laurent's spraakmakende onthulling
Anke Verstraten

Ook een congres bij Jaarbeurs organiseren?

Accountmanager Anke

Ik help je graag verder! Samen organiseren we een spetterend event waar je medewerkers het nog lang over hebben. Neem contact met mij op via onderstaande gegevens. Of kom langs en ervaar zelf de vele mogelijkheden van onze congreslocaties.

events@jaarbeurs.nl | +31(0)30 295 58 81

Cases

Fjuze Microsoft
Case

Beleving en innovatie bij Jaarbeurs: Microsoft Envision oversteeg alles

Een zakelijk evenement organiseren draait allang niet meer om een presentatie of een standaard workshop. Het gaat om beleving. Om mensen te inspireren. Hen kippenvel te geven. En Fjuze weet precies aan welke touwtjes je daarvoor moet trekken. Afgelopen juni organiseerden ze in opdracht van Microsoft...
Lees meer
Future Green City 8
Case

Utrecht & Jaarbeurs hosten hét groene internationale congres Future Green City

Eind september was Utrecht het kloppende hart van het Future Green City World Congress, dé internationale ontmoetingsplek voor experts op het gebied van duurzame steden. Met meer dan 200 specialisten en 1400 deelnemers vormde dit congres een unieke kans om dieper in te duiken op de steden van morgen...
Lees meer
Gerard Lebeda aan de gracht
Case

Jaarbeurs en partners verzorgen Royal Trip to Utrecht

Als je de handen ineenslaat kun je hele toffe dingen organiseren, dat weten we bij Koninklijke Jaarbeurs als geen ander. Tijdens IBTM 2023 verlootte Jaarbeurs, in samenwerking met Utrecht Marketing, het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC), Centraal Museum, KLM en Crowne Plaza...
Lees meer
Scherm Power BI in zaal
Case

PowerBI Gebruikersdagen bij Jaarbeurs trekken élk jaar meer bezoekers

Als je al een aantal jaar op rij met elkaar samenwerkt, weet je wat de ander van je verwacht en nodig heeft. Dat kan enorm in je voordeel werken tijdens de aanloop naar een event. Zo is dat ook tussen PBIG en Koninklijke Jaarbeurs. Begin dit jaar organiseerde PBIG voor de zevende keer de PowerBI Gebruikersdagen in de congreslocaties Supernova en Media Plaza van Jaarbeurs. En wederom met succes: het event weet elk jaar meer bezoekers te trekken.
Lees meer
Selfie van twee mensen
Case

MVO Nederland organiseert groot zakelijk duurzaamheidsfestival bij Jaarbeurs

Als je hét grootste zakelijke duurzaamheidsfestival van het jaar organiseert, dan vraagt dat uiteraard om een duurzame locatie. Daarom wilde MVO Nederland de Dag voor DoenDenkers opnieuw bij Koninklijke Jaarbeurs organiseren. Een terugblik met Manager Communicatie & Public Affairs van MVO Nederland, Marije Perdon, over de organisatie van dit groene evenement: ‘We kregen bij Jaarbeurs echt de ruimte om te programmeren wat we wilden.’
Lees meer
Padel 1
Case

Jaarbeurs omgetoverd tot indoor padelbaan

Koninklijke Jaarbeurs is deze zomer de hotspot voor de fervente padelliefhebber. Een beurshal is omgetoverd tot indoor padelbaan met zes wedstrijdbanen. Samen met Rekré Sport, Majesty Padel, The HEINEKEN Company en Ondernemersfonds Utrecht is een sportieve droom werkelijkheid geworden. Twee maanden lang kunnen zowel recreatieve als competitieve padelspelers in Utrecht hun hart ophalen en is de stad nog een faciliteit van het populaire padellen rijker. We blikken met de betrokken partijen terug op de totstandkoming van dit unieke initiatief.
Lees meer