Niks is zo nauw verbonden met emotie en persoonlijke expressie als een parfum. Hoe beschrijvend je het ook probeert te verwoorden, de juiste ervaring overtreft alles. En dat weten ze bij het full service agency UC Belgium maar al te goed. Hun eisen voor de productlancering van het nieuwe herenparfum van Yves Saint Laurent waren daarom niet mild: ultieme beleving tot in de kleinste details.
Yves Saint Laurent onthult nieuw herenparfum op mysterieuze wijze in congrescentrum Jaarbeurs Supernova
Compleet gehuld in het zwart verzamelden 200 parfumerie-eigenaren zich bij congrescentrum Supernova van Koninklijke Jaarbeurs. Ze waren uitgenodigd om zich te laten onderdompelen in de wereld van MYSLF; het nieuwe hervulbare parfum van Yves Saint Laurent. Jannick Warnier, Project Manager bij UC Belgium straalt als hij vertelt over het luxueuze event: ‘Het congrescentrum Supernova en het thema sloten naadloos op elkaar aan.’
Beleving voor alle zintuigen
Jannick vertelt: ‘Beleving was voor ons echt het allerbelangrijkste. Dit event werd georganiseerd voor de parfumerie-eigenaren in Nederland waarbij ze uitleg kregen over de kern van het parfum en hoe het tot ontwikkeling kwam. We werkten daarbij met verschillende experience zones. Zo hadden we een ingredients corner, waar we de hoofdingrediënten van het parfum tentoonstelden. En ook een refillability booth; waar werd getoond hoe de parfum navulbaar is en hoe dat werkt. Ook stond er een photobooth waar de bezoekers met zowel de flacon als met Austin Butler, het gezicht van MYSLF, op de foto konden. Deze twee werden ter plekke in de foto geshopt. De genodigden werden echt ondergedompeld in de MYSLF-wereld.’
Alle troeven in de hand
Het event voor parfumerie-eigenaren werd drie keer georganiseerd in Nederland en België. De organisatie moest daarom ook drie locaties vinden. Een belangrijke factor was mogelijkheid om aan te sluiten bij het thema ‘spiegel’, wat symbool stond voor zelfexpressie. Jannick: ‘Dat pakte bij congrescentrum Jaarbeurs Supernova bijzonder goed uit. De zaal heeft namelijk letterlijk spiegels aan het plafond hangen.’ Andere factoren waren de bereikbaarheid en parkeergelegenheid. Jannick: ‘Jaarbeurs ligt naast het openbaar vervoer, er zijn genoeg parkeerplekken en de route is duidelijk aangegeven vanaf de snelweg. Daarnaast heeft het een zeer mooie presentatieruimte. Het is uitgerust met perfect geluid en een groot presentatiescherm. Dat zijn gewoon dé troeven van Jaarbeurs.’
Details maken het verschil
Jannick is nog steeds blij dat ze voor Jaarbeurs kozen om eerste lancering te houden. Niet alleen leende congrescentrum Supernova zich uitstekend voor het luxueuze event, ook de behulpzaamheid en vriendelijkheid van het team scoorden punten. ‘Natuurlijk zijn dat zaken die elke evenementenlocatie probeert, maar niet iedereen slaagt erin. Een vriendelijk persoon die je verder helpt en zelf meedenkt is echt aangenaam om mee te werken. Qua catering heeft Jaarbeurs zeer proactief meegedacht. Ze zagen tijdens het event dat alle aankleding zwart was. Behalve de borden waarop het eten geserveerd werd. Ze hebben daarom last minute nog alle witte borden omgewisseld naar zwart servies zodat het volledig in het thema paste.’
Meedenken en snel schakelen
Op de vraag wat hij nog meer een belangrijke eigenschap vindt van een evenementenlocatie, noemt hij flexibiliteit. ‘We hadden redelijk last minute besloten om een extra show toe te voegen met licht en rook. Fleur, onze contactpersoon, heeft dat heel duidelijk omkaderd en begeleid. Zij gaf dit vervolgens door aan de audiovisuele partner. Alles wat we vroegen, was er. En dat terwijl het initieel niet bij de eerste aanvraag zat. Jaarbeurs ging hier flexibel mee om en kon snel schakelen.’ Het was voor Jannick de eerste keer dat hij een event in Jaarbeurs organiseerde. En gebaseerd op het afgelopen event, blijft het daar niet bij: ‘We organiseren veel beurzen in Nederland, dus ik heb gevraagd naar de contactgegevens van degene die hierover gaat binnen Jaarbeurs. Wat ons betreft gaan we zeker nog vaker samenwerken!’
Ook een congres bij Jaarbeurs organiseren?
Accountmanager Anke
Ik help je graag verder! Samen organiseren we een spetterend event waar je medewerkers het nog lang over hebben. Neem contact met mij op via onderstaande gegevens. Of kom langs en ervaar zelf de vele mogelijkheden van onze congreslocaties.