Impact fair IF

Opening Europa’s grootste impact experience in Koninklijke Jaarbeurs

Utrecht, 4 april 2024 – Honderden impactgedreven merken, mensen en NGO’s komen vandaag samen in Koninklijke Jaarbeurs om antwoord te geven op de vraag: hoe maak je meer impact? De allereerste Impact Fair is meteen Europa’s grootste experience waar mensen samenkomen die de wereld mooier willen maken. Dat samenwerken voor positieve verandering effectief is, bewijst de aankondiging van een gezamenlijk initiatief op deze eerste editie van de fair: een innovatieve app die mensen aanspoort om de fiets te pakken in plaats van de auto. De Impact Fair is een initiatief van Better Together Agency en Koninklijke Jaarbeurs. Het evenement is toegankelijk voor iedereen, en in het bijzonder voor ondernemers, jongeren en gezinnen.

Aankondiging ‘Toertje’

Op de eerste dag van de Impact Fair kondigen de Fietsersbond, CanvasHeroes en BAM Infra Nederland aan dat ‘Toertje’ er komt, een innovatieve app die het fietsgebruik in Nederland stimuleert. Geïnspireerd door het succes van wandel-app Ommetje, zal Toertje mensen motiveren om vaker voor de fiets te kiezen. De app bevordert zo een gezonde en duurzame levensstijl. Toertje is een gezamenlijk initiatief van partijen die op de Impact Fair staan en laat zien hoe samenwerken tot nieuwe mogelijkheden leidt. 

Micha van Hoorn, initiator van de Impact Fair: “Kleine aanpassingen kunnen een groot verschil maken. De Impact Fair is een broedplaats voor gezamenlijke initiatieven zoals Toertje, en een plek waar je inspirerende handelingsperspectieven krijgt voor degenen die ook graag wat goeds willen doen.”
 

Honderden impactgedreven partijen onder één dak

Naast de initiatiefnemers van Toertje verzamelen op de Impact Fair ruim honderd organisaties zoals Impact Centre Erasmus, Tony’s Chocolonely, School of Life, UNICEF, Natuurhuisje.nl, Follow The Money en Women Inc. Ze laten op een interactieve manier zien wat er al goed gaat in Nederland, en vooral wat mensen zelf kunnen doen om bij te dragen aan nog meer positieve impact. Het doel is om de bezoeker inzichten en handvatten te geven die direct in de praktijk kunnen worden toegepast. De Impact Fair is nog op vrijdag 5 en zaterdag 6 april te bezoeken. 

Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: "In een tijd waarin uitdagingen zoals klimaatverandering, sociale ongelijkheid en economische onzekerheid ons allemaal beïnvloeden, is het cruciaal dat we onze krachten bundelen en op zoek gaan naar oplossingen die verder gaan dan individuele inspanningen. De Impact Fair biedt de mogelijkheid om dieper in te gaan op de kwesties die ons allemaal aangaan, en om samen te werken aan innovatieve antwoorden die onze wereld duurzamer, rechtvaardiger en veerkrachtiger maken. Daarnaast sluit de Impact Fair naadloos aan bij de ambitie van Jaarbeurs om in 2030 de meest duurzame evenementenlocatie en organisator van Europa te zijn. Duurzaamheid is een onlosmakelijk onderdeel van onze strategie. Jaarlijks ontvangen wij gemiddeld 2,3 miljoen bezoekers. Ik ben ervan overtuigd dat we door hen te inspireren, te motiveren en te verleiden om duurzame keuzes te maken, verschil kunnen maken."

Kijk hier voor het complete programma van de Impact Fair. 

Kaartjes kosten 15 euro voor volwassenen, 12,50 euro voor jongeren en kinderen tot 12 jaar krijgen gratis toegang. Klik hier voor de kaartverkoop. 

ILO
Nieuws

Vakbeurzen ICT&Logistiek en Logistica Next: succesvolle editie met kwaliteit en innovatie in overvloed

Utrecht, 12 november 2024 – ICT&Logistiek en Logistica Next, georganiseerd door Koninklijke Jaarbeurs, hebben afgelopen week opnieuw hun waarde bewezen als toonaangevende vakbeurzen voor de logistieke sector. De vakbeurzen brachten de nieuwste innovaties samen en boden een platform voor professionals om te netwerken en om de markt vooruit te helpen. Een hoogtepunt was de uitreiking van de prestigieuze Logistica Award aan Essensium voor de meest baanbrekende innovatie in de sector. Ook tekenden logistieke ketenhouders een intentieverklaring voor een standaard kernset voor primaire data. De grootste logistieke vakbeurzen van de Benelux trokken gezamenlijk 10.500 bezoekers, dit zijn er 10 procent meer dan de vorige editie. In 2025 vinden de vakbeurzen ICT&Logistiek en Logistica Next plaats van 4 tot en met 6 november.
Cybersec
Nieuws

Vakbeurs Cybersec Netherlands fors gegroeid

Utrecht, 12 november 2024 – De tweede editie van vakbeurs Cybersec Netherlands heeft alle verwachtingen overtroffen met ruim 3.000 bezoekers en een vernieuwd en internationaal programma. Cybersec Netherlands wordt georganiseerd door Koninklijke Jaarbeurs en vond op 6 en 7 november plaats. De vakbeurs bevestigt opnieuw haar rol als toonaangevend cybersecurity-event in Europa door zowel de inhoudelijke verdieping als nieuwe, interactieve manieren om cybersecurity te ervaren. Mick den Dijker, beursmanager: “Cybersec Netherlands 2024 heeft op alle fronten groei laten zien, met een internationaal programma, internationale partners én unieke manieren waarop bezoekers zelf de wereld van cybersecurity konden ervaren.”
KreaDoe
Nieuws

35ste editie DIY-festival KreaDoe overtreft verwachtingen met ruim 53.000 bezoekers

Utrecht, 5 november 2024 – Afgelopen week stond Koninklijke Jaarbeurs volledig in het teken van creatief hobbyen tijdens KreaDoe. Het grootste do-it-yourself (DIY)-festival van de Benelux is buitengewoon succesvol afgerond met bijna 20 procent meer bezoekers dan de vorige editie. Met een...
Tom van Kuyk
Nieuws

Koninklijke Jaarbeurs zet in op radicale innovatie met head of innovation & experience

Utrecht, 5 november 2024 – Koninklijke Jaarbeurs kondigt met trots aan dat Tom van Kuyk is gestart als head of innovation & experience. In deze nieuwe rol zal hij een cruciale bijdrage leveren aan de strategische koers van het bedrijf, waarbij vernieuwing en duurzaamheid als belangrijke pijlers...
DigiBouw
Nieuws

Digitalisering in bouwwereld noodzaak: nieuw vakevent DigiBouw focust op digitaal gedreven bouwproces

Utrecht, 23 oktober 2024 – Koninklijke Jaarbeurs en digiGO, het platform voor digitaal samenwerken in de gebouwde omgeving, lanceren een nieuw vakevent DigiBouw. DigiBouw 2024 heeft als doel de digitale adoptie binnen de bouw- en installatiesector te bevorderen. Tom van der Zwaag: “ Digitalisering...