Naast de initiatiefnemers van Toertje verzamelen op de Impact Fair ruim honderd organisaties zoals Impact Centre Erasmus, Tony’s Chocolonely, School of Life, UNICEF, Natuurhuisje.nl, Follow The Money en Women Inc. Ze laten op een interactieve manier zien wat er al goed gaat in Nederland, en vooral wat mensen zelf kunnen doen om bij te dragen aan nog meer positieve impact. Het doel is om de bezoeker inzichten en handvatten te geven die direct in de praktijk kunnen worden toegepast. De Impact Fair is nog op vrijdag 5 en zaterdag 6 april te bezoeken.
Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: "In een tijd waarin uitdagingen zoals klimaatverandering, sociale ongelijkheid en economische onzekerheid ons allemaal beïnvloeden, is het cruciaal dat we onze krachten bundelen en op zoek gaan naar oplossingen die verder gaan dan individuele inspanningen. De Impact Fair biedt de mogelijkheid om dieper in te gaan op de kwesties die ons allemaal aangaan, en om samen te werken aan innovatieve antwoorden die onze wereld duurzamer, rechtvaardiger en veerkrachtiger maken. Daarnaast sluit de Impact Fair naadloos aan bij de ambitie van Jaarbeurs om in 2030 de meest duurzame evenementenlocatie en organisator van Europa te zijn. Duurzaamheid is een onlosmakelijk onderdeel van onze strategie. Jaarlijks ontvangen wij gemiddeld 2,3 miljoen bezoekers. Ik ben ervan overtuigd dat we door hen te inspireren, te motiveren en te verleiden om duurzame keuzes te maken, verschil kunnen maken."
Kijk hier voor het complete programma van de Impact Fair.
Kaartjes kosten 15 euro voor volwassenen, 12,50 euro voor jongeren en kinderen tot 12 jaar krijgen gratis toegang. Klik hier voor de kaartverkoop.