Geheugenpolidag

Kracht van vertrouwdheid: Jaarbeurs als gastheer van Geheugenpolidag

‘Dit voelt weer als thuiskomen’ zegt Ellis Verpoort, projectmanager van Congress Care, als ze weer bij Koninklijke Jaarbeurs binnenstapt. Sinds een paar jaar organiseert Congress Care in opdracht van Nederlands Geheugenpoli Netwerk (NGN) elk jaar in de eerste week van november, de Geheugenpolidag bij Jaarbeurs. Ze is nog steeds blij met de keuze voor de congreslocatie in Utrecht.  


De Geheugenpolidag is opgezet om praktijkervaringen en nieuwe wetenschappelijke inzichten uit te wisselen, kennis te delen en bij te dragen aan scholing. Het programma is gevuld met interessante sprekers, workshops, een sponsorexpositie en de mogelijkheid om te netwerken.

Geheugenpolidag

Een eigen ruimte

In het verleden vond het congres plaats op een andere locatie in Utrecht. Een paar jaar geleden besloot de organisatie te ‘verhuizen’. Ellis: ‘Voorheen zaten we in een semipublieke congreslocatie waar ook andere mensen naar binnen konden. Dat wil je niet tijdens je congres. Daarnaast konden we hier niet verder groeien. Maar die behoefte hadden we wel. Onze opdrachtgever gaf ons daarom een aantal pijlers voor een nieuwe locatie, waaronder een centrale ligging en dat het moest passen bij de doelgroep. Jaarbeurs bleek daarin een geschikte match. We zijn blij dat we overgegaan zijn. Hier zit je echt in je eigen bubbel, met je eigen mensen.’ 

Zelfde tijd, zelfde plaats

Inmiddels heeft het congres al vier keer in de Julianazalen van Jaarbeurs plaatsgevonden. Dat voelt als thuiskomen, zegt ze. ‘Sowieso vind ik het sterk als je elk jaar in dezelfde periode op dezelfde locatie zit. Nu weten de deelnemers: de eerste week van november is de Geheugenpolidag in Jaarbeurs. Daarnaast is het natuurlijk gewoon een fijne locatie.’

Geheugenpolidag

Goede sfeer

Op de vraag wat Ellis er fijn aan vindt, noemt ze de mensen die er werken en de sfeer die er hangt. Ellis: ‘Ik vind het prettig dat je op de dag zelf een gastvrouw of -heer toegewezen krijgt die tot je beschikking staat. Je kunt diegene aanspreken voor alles wat je nodig hebt en het wordt voor je geregeld. Het viel me ook op dat de mensen die ik gesproken heb, er al heel lang werken. Soms zelfs al vijftien of twintig jaar. Je ziet dat ze plezier hebben in hun werk en je graag willen helpen. Ik ben ook weleens op locaties geweest waar je gek aangekeken wordt als je iets vraagt. Bij Jaarbeurs merk je dat iedereen z’n best doet om er een mooi congres van te maken.’ 

‘Bij Jaarbeurs merk je dat iedereen z’n best doet om er een mooi congres van te maken.’

Samenwerken voor een succesvol congres

Werken met Jaarbeurs gaat gemakkelijk, volgens Ellis. ‘Je spreekt met iemand die van wanten weet. Het is echt een professionele organisatie. Zaken worden hier snel afgestemd, maar wel met oog voor detail. Daarnaast staan ze open voor overleg. Ik weet uit de praktijk dat dat echt niet overal zo is. Hier gelukkig wel. We moesten bijvoorbeeld het budget goed in de gaten houden, zonder dat het ten koste zou gaan van de lunch. Jaarbeurs dacht mee om de samenstelling van de lunch aan te passen. En dat werkte goed, het was harstikke lekker.’  

Geheugenpolidag

‘Het is echt een professionele organisatie. Zaken worden hier snel afgestemd, maar wel met oog voor detail.’

Door naar de volgende

Met een aantal succesvolle Geheugenpolidagen bij Jaarbeurs in haar achteruitkijkspiegel, wordt de organisatie voor de volgende editie elke keer wat makkelijker. Ellis vindt dat fijn: ‘Je weet wat je aan elkaar hebt en hoe je met elkaar kunt samenwerken. De eerste keer ben je nog aan het aftasten. Nu komt het neer op het finetunen van het aantal deelnemers en het inrichten van de ruimtes. We hebben nu nog maar een paar afstemmomenten nodig. En dat scheelt voor iedereen een heleboel tijd.’ 

Interessant om te weten:

Over de Geheugenpolidag

Aantal bezoekers/deelnemers: 255  
Bezoekers/deelnemers komen uit: uit de gezondheidszorg en zijn betrokken bij een geheugenpoli.
Gebruikte locatie + sessiezalen: Julianagebied 
Doel van de bijeenkomst: informeren & inspireren
Tevredenheidscijfer van bezoekers voor de locatie: 8.7
Bijzonder element: meer bezoekers dan verwacht

Kelly van der Velden - Otten

Ook een congres bij Jaarbeurs organiseren?

Accountmanager Kelly

Heb jij een gaaf idee voor een evenement of awardshow? En zoek je hiervoor een grote centraal gelegen evenementenlocatie? Wij hebben de ruimte en passie om jouw evenement in Utrecht tot een succes te maken. Neem contact met mij op en ik vertel je graag meer over alle mogelijkheden.

events@jaarbeurs.nl  +31(0)30 295 58 81

Cases

Fjuze Microsoft
Case

Beleving en innovatie bij Jaarbeurs: Microsoft Envision oversteeg alles

Een zakelijk evenement organiseren draait allang niet meer om een presentatie of een standaard workshop. Het gaat om beleving. Om mensen te inspireren. Hen kippenvel te geven. En Fjuze weet precies aan welke touwtjes je daarvoor moet trekken. Afgelopen juni organiseerden ze in opdracht van Microsoft...
Lees meer
Future Green City 8
Case

Utrecht & Jaarbeurs hosten hét groene internationale congres Future Green City

Eind september was Utrecht het kloppende hart van het Future Green City World Congress, dé internationale ontmoetingsplek voor experts op het gebied van duurzame steden. Met meer dan 200 specialisten en 1400 deelnemers vormde dit congres een unieke kans om dieper in te duiken op de steden van morgen...
Lees meer
Gerard Lebeda aan de gracht
Case

Jaarbeurs en partners verzorgen Royal Trip to Utrecht

Als je de handen ineenslaat kun je hele toffe dingen organiseren, dat weten we bij Koninklijke Jaarbeurs als geen ander. Tijdens IBTM 2023 verlootte Jaarbeurs, in samenwerking met Utrecht Marketing, het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC), Centraal Museum, KLM en Crowne Plaza...
Lees meer
Scherm Power BI in zaal
Case

PowerBI Gebruikersdagen bij Jaarbeurs trekken élk jaar meer bezoekers

Als je al een aantal jaar op rij met elkaar samenwerkt, weet je wat de ander van je verwacht en nodig heeft. Dat kan enorm in je voordeel werken tijdens de aanloop naar een event. Zo is dat ook tussen PBIG en Koninklijke Jaarbeurs. Begin dit jaar organiseerde PBIG voor de zevende keer de PowerBI Gebruikersdagen in de congreslocaties Supernova en Media Plaza van Jaarbeurs. En wederom met succes: het event weet elk jaar meer bezoekers te trekken.
Lees meer
Selfie van twee mensen
Case

MVO Nederland organiseert groot zakelijk duurzaamheidsfestival bij Jaarbeurs

Als je hét grootste zakelijke duurzaamheidsfestival van het jaar organiseert, dan vraagt dat uiteraard om een duurzame locatie. Daarom wilde MVO Nederland de Dag voor DoenDenkers opnieuw bij Koninklijke Jaarbeurs organiseren. Een terugblik met Manager Communicatie & Public Affairs van MVO Nederland, Marije Perdon, over de organisatie van dit groene evenement: ‘We kregen bij Jaarbeurs echt de ruimte om te programmeren wat we wilden.’
Lees meer
Padel 1
Case

Jaarbeurs omgetoverd tot indoor padelbaan

Koninklijke Jaarbeurs is deze zomer de hotspot voor de fervente padelliefhebber. Een beurshal is omgetoverd tot indoor padelbaan met zes wedstrijdbanen. Samen met Rekré Sport, Majesty Padel, The HEINEKEN Company en Ondernemersfonds Utrecht is een sportieve droom werkelijkheid geworden. Twee maanden lang kunnen zowel recreatieve als competitieve padelspelers in Utrecht hun hart ophalen en is de stad nog een faciliteit van het populaire padellen rijker. We blikken met de betrokken partijen terug op de totstandkoming van dit unieke initiatief.
Lees meer