online event podcast studio webinar livestream

Samen sterk: Het geheim achter succesvolle (online) evenementen

Een event, webinar of congres organiseren vraagt veel tijd en planning. Daarom werken veel organisaties met een tussenpersoon om deze taken uit handen te nemen. Een van die bedrijven die dit soort zorgen overneemt, is SOLA Business Services B.V. Oprichtster Ingrid Solleveld organiseert jaarlijks frequent webinars bij Jaarbeurs Studio en vertelt hoe belangrijk een goede samenwerking is tussen de eventlocatie en organisator.  

‘Bij SOLA hebben we een diepgewortelde motivatie om bedrijven te helpen. Dat varieert van het organiseren van congressen tot ondersteunend werk. We zijn de motor van een bedrijf; we organiseren bijvoorbeeld webinars en ondersteunen daarnaast ook het secretariaat. We gaan niet zozeer over de inhoud, wel over het meedenken en de uitvoering. Omdat we zoveel uit handen nemen, is het fijn om bij de uitvoering met vaste partijen te werken. Dat schakelt snel.’ 

Jaarbeurs Studio online talkshow organiseren.jpg

Tijd voor iets professioneels

Op de vraag hoe ze terecht is gekomen bij Jaarbeurs Studio, blikt ze terug naar de coronaperiode: ‘Iedereen ging op zoek naar alternatieven. De grote webinars werden opgezet en we gingen via de digitale wereld verder.’ Ze noemt het een trial and error: ‘In het begin was dat lachen, ik heb alles voorbij zien komen. Mensen waarbij de microfoon niet aan staat, een hond die op de achtergrond blaft en een kaketoe die op een schouder meekijkt. Maar gaandeweg denk je toch: we moeten dit op een professionelere manier doen. Toen kwam ik in contact met Jaarbeurs Studio.’

"Gaandeweg denk je toch: we moeten dit op een professionelere manier doen. Toen kwam ik terecht bij Jaarbeurs Studio."

Elkaar goed aanvoelen

Inmiddels komt ze meerdere malen per jaar bij Jaarbeurs en kan ze, zoals ze zelf zegt, lezen en schrijven met de Utrechtse evenementenorganisatie. ‘Jaarbeurs is easy going. Het gaat gewoon makkelijk. Mijn accountmanager Bas voelt ons haarfijn aan. In het begin was het een ontdekkingstocht met elkaar; we zagen bijvoorbeeld elke keer verschillende mensen van de techniek. Ik heb dat aangegeven bij Bas. Het is bijzonder om te zien hoe hij omgaat met feedback, hij heeft dat goed opgepakt. We hebben nu altijd dezelfde contactpersonen. Zij weten hoe ik werk en wat ik belangrijk vind. Dit is top geregeld. Als ik aankom, ligt de sleutel klaar, kan ik naar binnen, zijn er voldoende microfoons en is de lunch geregeld. We weten wat we aan elkaar hebben en kunnen snel schakelen met z’n allen. Dat scheelt echt een hoop tijd.’    

We weten wat we aan elkaar hebben en kunnen snel schakelen met z’n allen.

Jaarbeurs Studio online talkshow organiseren.jpg

Mensenwerk

Ingrid moet ondertussen lachen, want ze denkt terug aan een moment waarop iedereen ineens letterlijk snel moest schakelen. ‘Een paar webinars geleden waren we bezig met een live opname en werd er ergens in het pand geboord. Niet gek natuurlijk, want iemand op de derde verdieping kan niet weten dat er beneden een opname bezig is. Het was machtig mooi om te zien hoe snel iedereen hierop anticipeerde. De techniek belde met Bas en hij ging er als een speer achteraan. Het was snel afgelopen. Soms gaan er nou eenmaal dingen anders dan gepland, maar áls dat gebeurt, dan wordt het gelijk opgepakt.’ 

Jaarbeurs Studio online talkshow organiseren.jpg

Meer bieden dan nodig

Ingrid heeft een intrinsieke behoefte om mensen te helpen. Ze ziet daarin een overeenkomst met Jaarbeurs. ‘Wij willen altijd een stapje beter zijn – de vraag voor zijn. Bij SOLA is het de standaardregel om op een dag bij minimaal één contact boven op onze standaard customer service een extra schepje premium service te geven. Gewoon door net wat extra aandacht te geven. Ik merk precies hetzelfde bij Jaarbeurs. Ze begrijpen hoe het werkt. En dat is echt niet bij elke evenementenlocatie zo. Ik ben gewoon een hele tevreden klant die plezier haalt uit het contact met de mensen van Jaarbeurs.’

Bas Sterrenburg

Ook een event organiseren in Jaarbeurs Studio

Bas Sterrenburg - Accountmanager online en hybride events

Meer weten over Jaarbeurs Studio? Ik vertel je graag meer over alle mogelijkheden!

events@jaarbeurs.nl  +31(0)30 295 58 81

Cases

Fjuze Microsoft
Case

Beleving en innovatie bij Jaarbeurs: Microsoft Envision oversteeg alles

Een zakelijk evenement organiseren draait allang niet meer om een presentatie of een standaard workshop. Het gaat om beleving. Om mensen te inspireren. Hen kippenvel te geven. En Fjuze weet precies aan welke touwtjes je daarvoor moet trekken. Afgelopen juni organiseerden ze in opdracht van Microsoft...
Lees meer
Future Green City 8
Case

Utrecht & Jaarbeurs hosten hét groene internationale congres Future Green City

Eind september was Utrecht het kloppende hart van het Future Green City World Congress, dé internationale ontmoetingsplek voor experts op het gebied van duurzame steden. Met meer dan 200 specialisten en 1400 deelnemers vormde dit congres een unieke kans om dieper in te duiken op de steden van morgen...
Lees meer
Gerard Lebeda aan de gracht
Case

Jaarbeurs en partners verzorgen Royal Trip to Utrecht

Als je de handen ineenslaat kun je hele toffe dingen organiseren, dat weten we bij Koninklijke Jaarbeurs als geen ander. Tijdens IBTM 2023 verlootte Jaarbeurs, in samenwerking met Utrecht Marketing, het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC), Centraal Museum, KLM en Crowne Plaza...
Lees meer
Scherm Power BI in zaal
Case

PowerBI Gebruikersdagen bij Jaarbeurs trekken élk jaar meer bezoekers

Als je al een aantal jaar op rij met elkaar samenwerkt, weet je wat de ander van je verwacht en nodig heeft. Dat kan enorm in je voordeel werken tijdens de aanloop naar een event. Zo is dat ook tussen PBIG en Koninklijke Jaarbeurs. Begin dit jaar organiseerde PBIG voor de zevende keer de PowerBI Gebruikersdagen in de congreslocaties Supernova en Media Plaza van Jaarbeurs. En wederom met succes: het event weet elk jaar meer bezoekers te trekken.
Lees meer
Selfie van twee mensen
Case

MVO Nederland organiseert groot zakelijk duurzaamheidsfestival bij Jaarbeurs

Als je hét grootste zakelijke duurzaamheidsfestival van het jaar organiseert, dan vraagt dat uiteraard om een duurzame locatie. Daarom wilde MVO Nederland de Dag voor DoenDenkers opnieuw bij Koninklijke Jaarbeurs organiseren. Een terugblik met Manager Communicatie & Public Affairs van MVO Nederland, Marije Perdon, over de organisatie van dit groene evenement: ‘We kregen bij Jaarbeurs echt de ruimte om te programmeren wat we wilden.’
Lees meer
Padel 1
Case

Jaarbeurs omgetoverd tot indoor padelbaan

Koninklijke Jaarbeurs is deze zomer de hotspot voor de fervente padelliefhebber. Een beurshal is omgetoverd tot indoor padelbaan met zes wedstrijdbanen. Samen met Rekré Sport, Majesty Padel, The HEINEKEN Company en Ondernemersfonds Utrecht is een sportieve droom werkelijkheid geworden. Twee maanden lang kunnen zowel recreatieve als competitieve padelspelers in Utrecht hun hart ophalen en is de stad nog een faciliteit van het populaire padellen rijker. We blikken met de betrokken partijen terug op de totstandkoming van dit unieke initiatief.
Lees meer