online event podcast studio webinar livestream

Samen sterk: Het geheim achter succesvolle (online) evenementen

Een event, webinar of congres organiseren vraagt veel tijd en planning. Daarom werken veel organisaties met een tussenpersoon om deze taken uit handen te nemen. Een van die bedrijven die dit soort zorgen overneemt, is SOLA Business Services B.V. Oprichtster Ingrid Solleveld organiseert jaarlijks frequent webinars bij Jaarbeurs Studio en vertelt hoe belangrijk een goede samenwerking is tussen de eventlocatie en organisator.  

‘Bij SOLA hebben we een diepgewortelde motivatie om bedrijven te helpen. Dat varieert van het organiseren van congressen tot ondersteunend werk. We zijn de motor van een bedrijf; we organiseren bijvoorbeeld webinars en ondersteunen daarnaast ook het secretariaat. We gaan niet zozeer over de inhoud, wel over het meedenken en de uitvoering. Omdat we zoveel uit handen nemen, is het fijn om bij de uitvoering met vaste partijen te werken. Dat schakelt snel.’ 

Jaarbeurs Studio online talkshow organiseren.jpg

Tijd voor iets professioneels

Op de vraag hoe ze terecht is gekomen bij Jaarbeurs Studio, blikt ze terug naar de coronaperiode: ‘Iedereen ging op zoek naar alternatieven. De grote webinars werden opgezet en we gingen via de digitale wereld verder.’ Ze noemt het een trial and error: ‘In het begin was dat lachen, ik heb alles voorbij zien komen. Mensen waarbij de microfoon niet aan staat, een hond die op de achtergrond blaft en een kaketoe die op een schouder meekijkt. Maar gaandeweg denk je toch: we moeten dit op een professionelere manier doen. Toen kwam ik in contact met Jaarbeurs Studio.’

"Gaandeweg denk je toch: we moeten dit op een professionelere manier doen. Toen kwam ik terecht bij Jaarbeurs Studio."

Elkaar goed aanvoelen

Inmiddels komt ze meerdere malen per jaar bij Jaarbeurs en kan ze, zoals ze zelf zegt, lezen en schrijven met de Utrechtse evenementenorganisatie. ‘Jaarbeurs is easy going. Het gaat gewoon makkelijk. Mijn accountmanager Bas voelt ons haarfijn aan. In het begin was het een ontdekkingstocht met elkaar; we zagen bijvoorbeeld elke keer verschillende mensen van de techniek. Ik heb dat aangegeven bij Bas. Het is bijzonder om te zien hoe hij omgaat met feedback, hij heeft dat goed opgepakt. We hebben nu altijd dezelfde contactpersonen. Zij weten hoe ik werk en wat ik belangrijk vind. Dit is top geregeld. Als ik aankom, ligt de sleutel klaar, kan ik naar binnen, zijn er voldoende microfoons en is de lunch geregeld. We weten wat we aan elkaar hebben en kunnen snel schakelen met z’n allen. Dat scheelt echt een hoop tijd.’    

We weten wat we aan elkaar hebben en kunnen snel schakelen met z’n allen.

Jaarbeurs Studio online talkshow organiseren.jpg

Mensenwerk

Ingrid moet ondertussen lachen, want ze denkt terug aan een moment waarop iedereen ineens letterlijk snel moest schakelen. ‘Een paar webinars geleden waren we bezig met een live opname en werd er ergens in het pand geboord. Niet gek natuurlijk, want iemand op de derde verdieping kan niet weten dat er beneden een opname bezig is. Het was machtig mooi om te zien hoe snel iedereen hierop anticipeerde. De techniek belde met Bas en hij ging er als een speer achteraan. Het was snel afgelopen. Soms gaan er nou eenmaal dingen anders dan gepland, maar áls dat gebeurt, dan wordt het gelijk opgepakt.’ 

Jaarbeurs Studio online talkshow organiseren.jpg

Meer bieden dan nodig

Ingrid heeft een intrinsieke behoefte om mensen te helpen. Ze ziet daarin een overeenkomst met Jaarbeurs. ‘Wij willen altijd een stapje beter zijn – de vraag voor zijn. Bij SOLA is het de standaardregel om op een dag bij minimaal één contact boven op onze standaard customer service een extra schepje premium service te geven. Gewoon door net wat extra aandacht te geven. Ik merk precies hetzelfde bij Jaarbeurs. Ze begrijpen hoe het werkt. En dat is echt niet bij elke evenementenlocatie zo. Ik ben gewoon een hele tevreden klant die plezier haalt uit het contact met de mensen van Jaarbeurs.’

Bas Sterrenburg

Ook een event organiseren in Jaarbeurs Studio

Bas Sterrenburg - Accountmanager online en hybride events

Meer weten over Jaarbeurs Studio? Ik vertel je graag meer over alle mogelijkheden!

events@jaarbeurs.nl  +31(0)30 295 58 81

Cases

yves saint laurent ysl product launch event case
Case

Yves Saint Laurent unveils new men's fragrance at Jaarbeurs Supernova convention center

Completely dressed in black, 200 perfumery owners gathered at Royal Jaarbeurs's convention center Supernova. They were invited to immerse themselves in the world of MYSLF; Yves Saint Laurent's new refillable perfume. Jannick Warnier, Project Manager at UC Belgium beams as he talks about the...
Read more
Enactus Wolrd Cup Koninklijke Jaarbeurs
Case

Olympics for young impact makers at Jaarbeurs

In the beautiful Beatrix Theatre, where the stage is normally the place for musical stars to shine, young impact makers from all over the world gathered for the festive opening of the Enactus World Cup conference in October 2023. For three days, 1,500 international students pitched their most impactful sustainability idea to inspiring leaders from business and civil society organizations. The Enactus World Cup is not just any event; it's a platform where young impact makers get to share their ideas and projects with the world and where innovation and passion go hand in hand with a sustainable future.
Read more
Gerard Lebeda aan de gracht
Case

Jaarbeurs and Partners Organize the Royal Trip to Utrecht

When you join forces, you can organize truly amazing things—something we at Koninklijke Jaarbeurs know well. During IBTM 2023, Jaarbeurs, in collaboration with Utrecht Marketing, the Netherlands Board of Tourism & Conventions (NBTC), the Centraal Museum, KLM, and Crowne Plaza Utrecht Central Station...
Read more
Future Green City 8
Case

Utrecht & Jaarbeurs host Future Green City World Congress

At the end of September 2024, Utrecht was the epicentre of the Future Green City World Congress. This event, an international meeting point for experts in sustainable cities, provided over 200 specialists and 1,400 participants with a unique opportunity to delve deeper into the cities of tomorrow.
Read more
Carend palliatieve zorg congres maart 2023 jaarbeurs beatrixtheater
Case

Carend organizes a palliative care conference at Royal Jaarbeurs that's different than usual

It wasn't Inge van Drongelens first time to organize an event. But to organize such a large conference, with almost none other than Carend owner Sander de Hosson, was not what she had expected. Together, we look back and discuss her experiences during the preparation and the day itself: 'We had high expectations and it was a huge success. It gave us such a rush!'
Read more
Rabobank 125 jaar medewerkersfeest bij Jaarbeurs Utrecht Evenementenlocatie
Case

Rabobank organises festival for 10,000 employees at Royal Jaarbeurs

Organising a complete event for 10,000 employees in just three weeks may sound impossible, but that is precisely what Rabobank did. To celebrate its 125-year anniversary, the company pulled out all the stops to realise a large-scale event at Royal Jaarbeurs. How did they make this happen in such a short timeframe? “It all boils down to mutual trust,” says Rabobank event manager Hester Wilms.
Read more