RetailBeurs

Retailbeurs Utrecht voorjaarseditie bruist van kwaliteit

Utrecht, 14 maart 2024 – Inkoopcentrum Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kijkt terug op een geslaagde Retailbeurs Utrecht voorjaarseditie. Ruim 130 exposanten stonden de afgelopen dagen klaar om retailers te inspireren met hun collecties, nieuwe modellen en innovatieve producten. Drie etages van het Beatrixgebouw in Jaarbeurs stonden vol met trends van kwaliteitsmerken. Van juwelen, horloges, keukengerei, design tot mode en lifestyle. Marieke Groot, beursmanager: “Alles draaide deze editie om beleving en inspiratie. We hebben ons bewust gefocust op een sterk inhoudelijk programma zodat we naast inspiratie en het inkoopmoment ook kennis aan de retailer konden bieden. Zo boden we onze doelgroepen een betere beleving en ervaring aan. Met trots ontvingen we vele positieve reacties van onze bezoekers en exposanten.” Retailbeurs Utrecht trok afgelopen dagen 3.789 bezoekers.

Grootste retailbeurs van de Benelux bomvol beleving

De organisatie van Retailbeurs Utrecht heeft deze editie extra geïnvesteerd in het aanbod van vakkennis. Zo woonden retailers verschillende lezingen en workshops bij over onder andere de magie van de binnenstad en over de emotionele kant van offline inkopen. Ook kregen bezoekers deze editie de mogelijkheid samen met de bekende tv-kok Ramon Brugman merken, producten en apparatuur te ervaren op onder andere de Kitchen & Design Expedition. “Dit is positief ontvangen door onze bezoekers. Ik ben trots op de beleving die we onze bezoekers deze editie hebben geboden”, vertelt Marieke Groot. “Retailbeurs Utrecht werd afgelopen dagen goed bezocht en retailers hebben weer te gekke collecties ingekocht. Wanneer een merk jaar in jaar uit kwaliteit en trends kan blijven leveren, weet je dat je bij de goede leverancier zit. Onze beursvloer staat bol van precies dat soort leveranciers. Daar zijn we trots op en we kijken samen met hen uit naar een nieuwe seizoen."

 

Kwalitatieve leads en salesrecords

Retailers lieten zich drie dagen lang inspireren door de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van marketing, e-commerce en consumentengedrag. Eén van de exposanten Flamiacs vertelt: “Elk gesprek is een kwalitatieve lead. We zijn hartstikke tevreden.” Exposant Scanpan heeft opnieuw hun salesrecord verbroken tijdens Retailbeurs Utrecht. Ook nieuwe exposant Brunmontagne kijkt tevreden terug: “Als nieuwe exposant fantastisch om te zien hoe ons merk wordt ontvangen door de bezoekers. Deelname heeft gezorgd voor kwalitatieve leads.”

RetailBeurs

Europese lancering samenwerking WOLF X Royal Asscher

Voor het eerste sloegen tijdens Retailbeurs Utrecht twee merken uit de juweliersbranche hun handen ineen om hun gezamenlijke 360 jaar ervaring te vieren. WOLF 1834 en Royal Asscher presenteerden een eerbetoon: een unieke replica van de Soevereine Scepter van Queen Elizabeth II. Mike Asscher van Royal Asscher: “Trots dat we op Retailbeurs Utrecht de samenwerking met Wolf en ons 170-jarig bestaan mogen vieren.”

De nieuwe datum van Retailbeurs Utrecht 2024 is bekend en vindt plaats van zondag 15 tot en met dinsdag 17 september in Trade Mart Utrecht in Koninklijke Jaarbeurs.

News

Impressie 100 procent circulaire beursstand
News

First 100 Percent Circular Trade Show Booth in the Netherlands at Logistica Next in Royal Jaarbeurs

Utrecht, October 21, 2024 – Royal Jaarbeurs, organizer of the Logistica Next and ICT&Logistiek trade shows, is proud to announce the presentation of the first 100 percent circular trade show booth in the Netherlands. The booth, created by Sweco, an architectural and engineering consultancy, in...
Future Forum 2025
News

Prominent international patient care conference comes to Utrecht for first time

Utrecht, 13 june 2024 - The International Forum on Quality and Safety in Healthcare, which attracts 3,000 visitors annually, will be coming to Utrecht for the first time in 2025. Participants from around the world will gather at Royal Jaarbeurs to share knowledge and inspiration on patient care improvement initiatives. Taking place from May 21 to 23, this is one of the largest conferences for healthcare and care professionals dedicated to improving patient care. Securing this prestigious event is the first result of a targeted acquisition strategy by the Utrecht Convention Alliance as the city and region demonstrates its commitment to attracting leading international conferences.
Future
News

Future Facade: new European trade event for the facade industry at Royal Jaarbeurs

Royal Jaarbeurs has announced a new biennial trade event in spring 2025 for the European facade industry: Future Facade. The quest to achieve a circular facade industry requires international knowledge sharing and cooperation. Complementing an existing portfolio of trade fairs in the building sector that includes BouwBeurs, VSK and DigiBouw, Royal Jaarbeurs is launching this new event in partnership with the European Facade Network (EFN), TU Delft and TU Darmstadt. Future Facade will bridge the gap between knowledge and practice, with themes such as digitalisation, industrialisation and circularity taking centre stage. TU Delft, TU Darmstadt and EFN will also organise an international conference on the topic of circularity in the facade industry to run simultaneously with the trade fair. Future Facade will take place on Wednesday 7 and Thursday 8 May 2025 in Royal Jaarbeurs.
Utrecht zet vol in op aantrekken van internationale topcongressen
News

Utrecht fully committed to attracting leading international congresses

Putting Utrecht on the map as the city and region to organise leading international conferences and trade shows. This is the goal of the Utrecht Congress Alliance of public and private partners. It will focus on attracting events which fit the positioning of the city as ‘Utrecht, Heart of Health’, and are in line with the regional themes of Life Sciences & Health, New Digital Society and Smart Sustainability. This will be the foundation of a targeted acquisition strategy over the coming years.
Sustainability pledge Jaarbeurs VSK
News

Royal Jaarbeurs introduces Sustainability Pledge

Utrecht, 9 February 2024 - Royal Jaarbeurs is taking an ambitious step towards becoming Europe's most sustainable event organiser and facilitator by 2030. An ambition that can only be realised if forces are combined. This is why Jaarbeurs is introducing the Sustainability Pledge. By signing this Pledge, Jaarbeurs and its exhibitors promise to take their responsibility and make every effort to organise trade fairs as sustainably as possible. Today, the first exhibitors signed the Pledge during the biennial trade fair VSK 2024. Jaarbeurs is launching trade fairs in the construction and installation sector with the ambition of a circular BouwBeurs in 2027 and a circular VSK in 2028.
Beste Congreslocatie 2023
News

Royal Dutch Jaarbeurs wins gold award for Best Congress Venue for second time in a row

Utrecht, 5 February 2024 - Royal Jaarbeurs today won the national gold award for 'Best Congress Venue of the Year 2023' for the second time in a row. Initiator of the award is the trade magazine for business event venues MEETINGS. Herman Mantel, CCO Jaarbeurs: "I am extremely proud and honoured to receive the award for Best Congress Venue again. This award inspires us to keep striving for innovation, top quality service and sustainability. Thank you to everyone who contributes every day to the success of our conference venue."