Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met onze sterkste eigenschap: onze mensen. Mathijs de Vries is accountmanager gastevenementen en Frank van Hal is senior contentmarketeer van de vakbeurzen BouwBeurs en VSK. Beide gepassioneerde collega’s nemen naast hun werkzaamheden ook zitting in de Ondernemingsraad (OR) bij Jaarbeurs.
De waardevolle stem binnen Jaarbeurs
De Ondernemingsraad (OR) speelt een cruciale rol bij Jaarbeurs. “Eigenlijk zijn we een soort brug tussen de directie en onze medewerkers”, vertelt Mathijs die al bijna drie jaar lid is van de OR. Samen met zeven andere collega’s vertegenwoordigen Mathijs en Frank de belangen van alle Jaarbeursmedewerkers. Ze komen regelmatig samen om onderwerpen te bespreken en beslissingen te nemen. Frank vertelt: “We zetten met alle collega’s fantastische beurzen en evenementen neer, maar achter de schermen gebeurt er ook veel. Organiseren vind ik heel leuk, maar voor mijn gevoel mag ik ook wel eens wat terugdoen voor dit mooie bedrijf. Daarom heb ik me enige tijd geleden verkiesbaar gesteld. En dan moet je je collega’s nog zo ver krijgen dat ze op je gaan stemmen.”
“Het is geen spel, je bent bezig met het uitvoeren van een wet.”
Binnen de OR bouwen Mathijs en Frank samen aan de toekomst van Jaarbeurs. “Je doet stiekem enorm veel kennis op van je werk, maar dan vanuit een ander perspectief dan vanuit je functie. Ik voel me een voelspriet van zowel onze medewerkers als onze directie. Zo krijg ik met enorme regelmaat vragen. Deze komen binnen bij het koffieapparaat, op de beursvloer of bij onze maandelijkse Jaarbeursborrel. Ook hebben we een speciaal OR panel. Dit is een groep van 30 collega’s waar we feedback ophalen door middel van enquêtes. Op basis van al deze input zetten wij onderwerpen op de agenda”, vertelt Mathijs.