Goede Doelendagen bij Koninklijke Jaarbeurs door de ogen van Elsje van Vuuren
Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Elsje van Vuuren (37) werkt twee jaar als senior communicatieadviseur in het team corporate communicatie bij Jaarbeurs. Onlangs liep ze in het kader van de Goede Doelendagen bij Jaarbeurs een dagje mee als vrijwilliger bij het Leger des Heils. Hoe is het eigenlijk om als Jaarbeursmedewerker uit je dagelijkse routine te stappen en een dagje mee te lopen als vrijwilliger? We lopen een ochtend met Elsje mee terwijl ze brood staat te smeren voor dak- en thuislozen bij het Leger des Heils op de Nieuwegracht in Utrecht.
Voordat we Elsje spreken over haar rol als vrijwilliger, vertelt ze vol trots over haar functie in het team corporate communicatie van Jaarbeurs. “Iedere Nederlander kent Jaarbeurs. Van een evenement, een beurs, een congres, een vergadering of een ander spektakel. Jaarbeurs is veel meer dan een beurslocatie. Om die boodschap over te brengen, moeten we blijven communiceren en onze doelgroep vertellen wat er allemaal mogelijk is bij ons. Zo willen we vooral aan eventorganisatoren en eventmanagers laten zien dat we naast (vak)beurzen ook grootschalige en kleinschalige congressen, evenementen en vergaderingen organiseren. Echt alles is mogelijk.”
Eigen PR-bureau binnen Jaarbeurs
“Soms zeg ik wel eens tegen mensen dat ik bij een pr-bureau binnen Jaarbeurs werk. Zo maak ik een op maat gemaakt pr-plan per beurs, waar ik me de ene keer richt op creatieve hobbyisten, motormuizen of kampeergangers en de andere keer op wielerfans en logistieke- en bouwprofessionals. Samen met onze beursmanagers duiken we in de wereld van de doelgroep en spelen we in op hun behoefte. Ieder jaar zorgen we voor nieuwe nieuwshaakjes. Zo hebben we bijvoorbeeld afgelopen jaar tijdens BouwBeurs ingespeeld op vrouwen die bouwen. En dat werd echt een hot topic dat het heel goed heeft gedaan in de media.
Als betrokken inwoner van Utrecht doet Jaarbeurs iets terug voor de eigen stad
In het kader van de Jaarbeurs Goede Doelendagen draait Elsje een dag mee bij het Leger des Heils. “Als trotse en betrokken inwoner van Utrecht doet Jaarbeurs graag iets terug voor haar eigen stad. Als onderdeel van ons duurzaamheidsprogramma krijgt iedere medewerker de gelegenheid om zich twee dagdelen per jaar in te zetten voor een goed doel. Ik vind dat echt een fantastisch initiatief! Als werknemer krijg je de kans om je op een andere manier te ontwikkelen en iets waardevols bij te dragen. Zo kregen we de keuze om onder andere pannenkoeken te bakken voor ouderen met dementie, te helpen bij de Voedselbank of een dienst mee te draaien bij het Leger des Heils.”
“Een klein gebaar met heel veel impact”