Marleen Rompen, beursmanager KreaDoe, spreekt met trots over het drukbezochte DIY-festival: “Deze editie is het bewijs van de groeiende populariteit van KreaDoe, met name onder jongeren. Het werd gezien als hèt creatieve uitje van deze herfstvakantie. De sfeer was geweldig en de energie op het festival was voelbaar wat resulteerde in veel positieve reacties van onze bezoekers en exposanten.”
Extra feestelijke 35ste editie ongekend succes
KreaDoe vierde afgelopen week haar 35ste verjaardag. Al 35 jaar vernieuwt het evenement en gaat het met de tijd mee. Zo konden bezoekers deze editie voor het eerst kennismaken met 3D printers en sublimeren: een techniek voor het printen van ontwerpen op stof. Ook werd samengewerkt met populaire influencers en creatieve experts zoals CreaChick, Robèrt van Beckhoven, Jill Schirnhofer en Paperfuel die in workshops de laatste trends en technieken demonstreerden. Eén van de bezoekers deelde: “Ik heb heerlijk rondgestruind, veel workshops gedaan en me heerlijk laten inspireren in het KreaDoe theater.” Ook exposanten kijken tevreden terug. Exposant Irene van Zuthem van Studio Ins & Outs: “Deze editie voelde aan alle kanten extra feestelijk aan. Het is altijd leuk om je producten te mogen laten zien aan zo’n groot en enthousiast publiek. Samen met Canon hebben we een mooie ervaring mogen bieden aan bezoekers en klanten. We kijken terug op weer een onwijs leuke KreaDoe en zijn er in april zeker weer bij.” Ook exposant Monique Volkers van DV Candles heeft genoten: “KreaDoe, hét feestje van het jaar. Fantastische organisatie en bezoekers.”
Hoogste donatiebedrag ooit voor Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie
Een bijzonder hoogtepunt tijdens de 35ste editie was de inmiddels beroemde bingo voor het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie. Jaarbeurs zet zich als partner al jarenlang in voor de missie van het Máxima: ieder kind met kanker genezen met optimale kwaliteit van leven. KreaDoe heeft ruim 17.000 euro opgehaald voor het onderzoeksziekenhuis. Marleen Rompen: “Het is zo mooi om te zien dat onze bezoekers gezamenlijk een enorme impact hebben gemaakt door een nog hoger bedrag dan vorig jaar op te halen voor het Prinses Máxima Centrum.” Het opgehaalde bedrag vanuit de bingo en de donaties uit de webshop leveren onder andere een bijdrage aan dagelijkse activiteiten voor de kinderen en gezinnen in het Prinses Máxima Centrum. Nienke Beek, verantwoordelijk voor Corporate Partnerships bij de Prinses Máxima Centrum Foundation: “Wij zijn heel dankbaar voor de steun en het gevoel van betrokkenheid van de bezoekers van Jaarbeurs en Kreadoe. Geweldig dat er zo’n prachtig donatiebedrag is opgehaald voor de missie van het Máxima. Samen maken we het verschil in het leven van kinderen met kanker en hun gezinnen. Heel hartelijk dank aan iedereen die hieraan heeft bijgedragen."
De nieuwe datum voor KreaDoe is bekend, woensdag 22 oktober tot en met zondag 26 oktober 2025. Bezoekers hoeven niet lang te wachten, want van vrijdag 11 april tot en met zondag 13 april 2025 is er weer een speciale editie van het KreaDoe Lentefestival.