Organiseer jouw congres, bedrijfsevenement, conferentie of bijeenkomst bij Jaarbeurs in Utrecht.

5 zaken die mensen belangrijk vinden als ze een event bezoeken

Yesss! We mogen weer. Onze deuren staan wijd open en we hebben de eerste bezoekers alweer met open armen mogen ontvangen. Heerlijk om te doen, maar ook weer even inkomen. En hoe zit dat met jou? Heb jij ook wel behoefte aan een kleine opfriscursus bij het organiseren van je event? We zetten alles weer even op een rijtje: wat vinden mensen nou écht belangrijk wanneer ze een event bezoeken? Welke onderdelen mogen niet ontbreken op jouw event? Dit zijn vijf cruciale factoren:

  1. Horeca
  2. Beleving
  3. Ontmoetingen
  4. Goede bereikbaarheid
  5. Duurzaamheid

1. Horeca 

Toegegeven; je gaat niet alleen naar een evenement voor de horeca (tenzij je naar een horecabeurs gaat), maar het is wel een vitaal onderdeel. Mensen vinden het fijn om even niet aan de lunch of diner te hoeven denken. Want bij een dagje weg, hoort natuurlijk ook een hapje en een drankje. Daarnaast spreekt het bezoekers aan om eens iets nieuws te proberen. Denk aan bijzondere bites of lekkere broodjes met een originele twist. Iets wat je thuis niet krijgt of de tijd niet voor hebt. Dus, zet hoog op de lijst: voldoende eet- en drinkmogelijkheden.

Jaarbeurs horeca catering vergaderen congressen beurzen Utrecht

2. Beleving

Met alleen interessante content kom je er niet (meer). We willen beleving. Actie! Heeft jouw event een ‘wauw-effect’? Dan kun je er zeker van zijn dat bezoekers graag jaar na jaar terug willen komen. Probeer je event eens te bekijken door de bril van je bezoeker. Zorg dat ze stijl achterover slaan van de leuke activiteiten of de prachtige aankleding. Bewonder en verwonder: niks is te gek. Zolang die monden maar opengaan van verbazing, dan zit je goed.

 

“Bezoekers willen waar voor hun geld, tijd of energie. Hoe...? Beleving!”

3. Mensen ontmoeten

Tja, het is misschien wel de #1 reden om naar een event te gaan. Nieuwe mensen ontmoeten. En ein-de-lijk kan het weer. Maak daarom verbinding met elkaar mogelijk. Stimuleer bijvoorbeeld georganiseerde 1-op-1 gesprekken, breakout-groups of ontmoetingen bij stands. Bij een festival of muziekevenement mag je ervan uitgaan dat bezoekers vanzelf lekker met elkaar mengen. Maar zorg er wel voor dat er altijd genoeg plek is. Een fijne chill-ruimte met loungebanken en picknicktafels bijvoobeeld.

4. Goede bereikbaarheid

Een inkoppertje natuurlijk. En eigenlijk spreekt dit voor zich, maar soms vergeten we het belang van goede bereikbaarheid. Dit kan zomaar de doorslag zijn om wel of niet naar een event te gaan. Is je event in een uithoek van Nederland of juist midden in het land? Te bereiken met OV, en ook makkelijk met de auto? En hoe is de parkeermogelijkheid? Een goede locatie en de bereikbaarheid is KEY voor bezoekers.

Jaarbeurs is als evenementenlocatie bijzonder goed bereikbaar, in het hart van Nederland. Ons Beatrixgebouw met het Beatrix Theater ligt direct naast Utrecht Centraal Station. De 11 hallen van het Event & Exhibtion Centre en onze congreslocaties Supernova, Media Plaza en Julianagebied vind je aan de overkant van de straat.

Daarnaast is er met ruim 4300 eigen parkeerplekken altijd een plekje voor jouw auto beschikbaar.

 

“Trein, auto, fiets of te voet: bereikbaarheid is een doorslaggevende factor voor mensen om een event te bezoeken.”

5. Duurzaamheid

Duurzaamheid komt overal steeds hoger op de agenda te staan. En laten we eerlijk zijn, grote events staan niet bekend om hun duurzame karakter. Maar dat wil niet zeggen dat mensen het niet belangrijk vinden. Ook jouw event kan een duurzaam karakter hebben. Denk bij elke beslissing na welke impact het op het milieu heeft en of er een beter alternatief is. Vind je het lastig om duurzame keuzes te maken? Wij helpen je een handje! Bij Jaarbeurs hebben we onszelf een duurzaam doel gesteld: we willen de duurzaamste congres- en eventlocatie van Europa zijn. Op deze pagina lees je hoe wij willen bijdragen aan een duurzame toekomst.

“Duurzaam event: denk bij elke beslissing na of er een beter alternatief is voor het milieu”

Hulp nodig met bezoekers trekken?

Of het nu gaat om de bovenstaande vijf punten af te strepen of als je extra tips wilt om meer bezoekers naar je event te trekken... Wij staan klaar om jouw event succesvol te maken.

Kom jij je event organiseren bij de jaarbeurs?

Bij Jaarbeurs krijg je meer dan alleen vierkante meters. Met uitzonderlijke evenementen en bijzondere ervaringen willen wij bezoekers dag-in dag-uit stimuleren en inspireren. Heb jij een creatief idee en sta je te springen om het te organiseren? Neem contact met ons op of lees meer over het organiseren van jouw beurs of evenement bij Jaarbeurs.

Blogs

Leger des heils
Blog

Elsje: "Een klein gebaar met heel veel impact"

Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Elsje van Vuuren (37) werkt twee jaar als senior communicatieadviseur in het team corporate communicatie bij Jaarbeurs. Onlangs liep ze in het kader van de Goede Doelendagen bij Jaarbeurs een dagje mee als vrijwilliger bij het Leger des Heils. Hoe is het eigenlijk om als Jaarbeursmedewerker uit je dagelijkse routine te stappen en een dagje mee te lopen als vrijwilliger? We lopen een ochtend met Elsje mee terwijl ze brood staat te smeren voor dak- en thuislozen bij het Leger des Heils op de Nieuwegracht in Utrecht.
Lees meer
Arno 6
Blog

Arno: " Van 0 naar 100 in één seconde"

Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Arno van der Linden (57) werkt al 28 jaar bij de afdeling beveiliging bij Jaarbeurs. Hoe is het eigenlijk om binnen deze afdeling bij Jaarbeurs te werken? We stappen in de wereld van Arno en nemen een kijkje achter de schermen bij de afdeling veiligheid van beurzen en evenementen.
Lees meer
Nicola 2
Blog

Nicola: "Nieuwe culturen maken mij nieuwsgierig"

Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Nicola Alliney (26), geboren en getogen in Italië, werkt als sales- en accountmanager in het internationale Jaarbeurs team dat onder andere vakbeurzen organiseert in Thailand, Vietnam, Indonesië, de Verenigde Arabische Emiraten en Rwanda. Nieuwe mensen en culturen leren kennen, daar krijgt hij energie van. Hoe is het eigenlijk om als Italiaan bij Jaarbeurs te werken? We stappen in de wereld van Nicola en ontdekken samen verschillende smaken en culturen bij Jaarbeurs.
Lees meer
Nikki
Blog

Nikki: "Padel en recruitment hebben meer gemeen dan je denkt"

Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons sterkste punt: onze mensen. Nikki de Coole (29) werkt nu een jaar als corporate recruiter in het People & Sustainability team van Jaarbeurs. Zodra haar werkdag is afgelopen is ze bloedfanatiek aan het padellen op onze indoor pop-up padelbaan. We spelen een potje padel met Nikki terwijl zij vertelt over het belang van vitaliteit op de werkvloer.
Lees meer
Twan
Blog

Twan: "Mijn voltijd studie is Jaarbeurskunde"

Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons sterkste punt: onze mensen. Twan Bakker (21) werkt naast zijn studie economie en bedrijfseconomie aan de Universiteit Utrecht als assistent-supervisor bij Jaarbeurs. Als geschiedenisliefhebber met een passie voor Jaarbeurs, verraste hij zijn collega’s met een ware ‘Jaarbeurstentoonstelling’.
Lees meer
OR
Blog

Mathijs & Frank: "We zijn een soort brug tussen de directie en onze medewerkers”

Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met onze sterkste eigenschap: onze mensen. Mathijs de Vries is accountmanager gastevenementen en Frank van Hal is senior contentmarketeer van de vakbeurzen BouwBeurs en VSK. Beide gepassioneerde collega’s nemen naast hun werkzaamheden ook zitting in de Ondernemingsraad (OR) bij Jaarbeurs.
Lees meer